Ana Sayfa Genel Kış lastiği nedir? Nasıl kullanılmalıdır?

Kış lastiği nedir? Nasıl kullanılmalıdır?

Araçların olmazsa olmazı olan lastikler, mevsimlere göre farklılık gösterebiliyor. Hava sıcaklığının +7 derecenin üzerine çıktığında yaz lastikleri, altına indiğinde ise kış lastiklerini kullanmak her açıdan kar ettiriyor. 1 Aralık’ta başlayan kış lastiği uygulaması sadece ticari araçlar için değil binek otomobiller içinde hayati önem taşıyor.

Araçların vazgeçilmez ekipmanlarından olan lastikler insan hayatı için büyük önem taşıyor. Tüm araçların yolla tek bağlantısı olan lastikler, doğru kullanılmadığında sadece kullanıcıya değil etrafa da tehlike saçabiliyor. Güvenli sürüş için mevsimine uygun lastik kullanımı da hem ekonomik olarak hem de kullanım olarak kullanıcıya katkı sağlar. Özellikle hava sıcaklığının 7 derecenin altına indiğinde yaz lastikleri sertleşme yaşayarak yolla tutunma direnci azalır. Bu durumda devreye kış lastikleri devreye giriyor. Nedir bu kış lastikleri? Bahsettiğimiz gibi hava sıcaklığının 7 derecenin altına indiğinde, kış lastiklerinin yola tutunma direnci artar. Aynı zamanda ıslak zeminde fren mesafesi de kış aylarında yaz lastiğine göre neredeyse yüzde 50 oranında daha düşük olur. Halk arasında kış lastiği ismi her ne kadar kar lastiği olarak bilinse de asıl ismi kış lastiğidir. Çünkü kış lastiği sadece kar yağdığında değil kış sezonu boyunca kullanılmalıdır. Kış lastikleri yanakta M+S işareti taşımalıdır. Üç dağ zirvesi ve kar tanesi sembolü (3PMSF) ise M+S işaretine ek olarak lastiklerin ağır kar koşullarına uygun olduğunu gösteren ek bir işarettir.

EK MASRAF DEĞİL KÂR ETTİRİYOR

Türkiye’de son birkaç yıldır kış aylarında artan trafik kazalarını önlemek için kış lastiği uygulamasına geçildi. Ülkemizde kış lastiği kullanımı Avrupa’ya göre hala geride fakat, her yıl bilinç giderek artıyor. 1 Aralık itibariyle zorunlu kış lastiği kullanımı sadece ticari araçlar için geçerli olacak. Ama bunu bütün binek otomobillerde zorunlu hale getirmek hem insan hayatı hem de ülke ekonomisi için büyük önem taşıyor. Şöyle bir örnekleme yapacak olursak, ortalama bir lastiğin kilometre ömrü 40 bin kilometredir. Tabi bu ömür darbe, patlak veya herhangi bir sebeple hasar görmediği halde geçerlidir. Bir araç sahibi yılda ortalama 20 bin kilometre yapıyorsa bu lastiği zaten 2 yıl kullanacaktır. Kış aylarında da kış lastiği kullanımıyla birlikte bu kullanım otomatik olarak 5 yıla kadar çıkabilir. Bu şartlarda kış lastiği kullanımı ek bir masraf değil aksine kar bile ettirebilir. Özellikle kış aylarında yaz lastiklerinin sürtünme direnci arttığından yakıt tüketimi konusunda da cebinizi yakabilir.

1 ARALIK’I BEKLEMEYİN

Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği Genel Sekreteri Bahadır Ünsal, “1 Aralık’ta kış lastiği uygulamasına geçmeden kış lastiklerimizi hazır etmeli; aracımızın kış hazırlıklarını şimdiden tamamlamalıyız. Unutmayalım; kış lastiği alırken de lastiğimizi araç üreticisinin belirlediği kriterlere göre seçmeliyiz” dedi. Mevsimine uygun lastik kullanımının önemini vurgulayan Continental Türkiye Binek Lastikleri Satış Müdürü Mehmet Akay, “Otomobilimizi 100 bin km kullandığımızı varsayarsak 2 takım yaz lastiği ile bu mesafeyi almak yerine; 1 takım yaz lastiği 1 takım da kış lastiği ile hem yaz şartlarında maksimum performans elde ederek hem de kış şartlarında üst düzey güvenlik sağlayarak lastiklerimizi kullanmış oluruz” diye konuştu.