Ana Sayfa Genel PEUGEOT 3008 BLUEHDi EAT6 TESTİ

PEUGEOT 3008 BLUEHDi EAT6 TESTİ

Peugeot elden geçirdiği otomatik şanzıman sistemini sırasıyla bütün modellerine aktardı. 3008’i de elden geçiren marka, daha modern bir görünüme sahip olurken aynı zamanda yeni nesil dizel motor ve tam otomatik şanzıman sistemiyle daha sarsıntısız bir sürüş keyfi yaşatıyor

Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, crossover pazarına giriş yaptığı 3008 modelini artık tam otomatik şanzımanla sunmaya başladı. Markanın 5 yıl önce pazara sunduğu araç, geçen yıl makyajlanarak yeni yüzüne kavuşmuştu. Küçük hacimli dizel motor ve yarı otomatik şanzıman kombinasyonuyla araç, bütün vites geçişlerini hissettirirken, artık EAT6 adı verilen şanzıman tipiyle çok daha konforlu olmaya başladı. Bu ay ki test konuklarımız arasında yer alan 3008’e tasarım açısından bakacak olursak, krom kaplamalarla çerçevelenen ön ızgara, sis farları, tampon yapısı ve LED’ler şık bir bütünlük oluşturmuş. Hafif arazi şartlarına karşın tampon tasarımı aracı farklı göstermeyi başarmış. Yan kısımda yine krom kaplı dikiz aynaları, cam çerçeveleri ve çıtlar aracı sarmalamış. Arka kısımda kaplan pençesi şeklindeki farlarıyla oldukça sportif bir görünüm sağlayan 3008, yüksek gibi görünen bagaj kapağıda şaşırtıyor. İki parçada açılabilen bagaj kapağı 512 litre hacminde. Aracın boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4,36 metre, genişliği 2,11 metre iken aracın yerden yüksekliği de 1,63 metre olarak kayıtlara geçmiş.

peugeot 3008 testi otogundem

Uçak kokpiti gibi
Test konuğumuzun iç mekanına girdiğimizde, aynı dış tasarımda olduğu gibi farklı bir hacimle karşılaşıyoruz. Sürücüye yönelik orta konsol ve yanınızda oturan yolcu için vites topuzunun sağında yer alan tutamak, sürücüyü tek kişilik bir kokpitte olduğunun hissini veriyor. Geniş camları ve cam tavan oldukça ferah bir yaşam alanı oluşturmuş. Konsol üzerinde yer alan renkli multi ekran, bluetooth, USB ve AUX girişleriyle de uyumlu çalışıyor. Head-Up adı verilen ve sadece sürücünün göre bildiği saydam ekran, hız limitlerinizi ve hızınızı gösteriyor. Direksiyon simidi üzerinde hiçbir kısa yol tuşu bulunmuyor bunun yerine sinyal ve silecek kollarının altında kumanda elemanları bulunuyor. Kullanılan malzeme ve işçilik başarılı. Uçak kokpitinden esinlenen iç mekan, şalter şeklindeki tuşları, vites topuzu ve oturma pozisyonuyla kendini tamamlıyor. Arka kısımda baş ve diz mesafesi yeterli. Araç içinde bolca saklama gözünede yer verilmiş.

peugeot 3008 testi otogundem2

100 kilometrede 4.2 litre
Peugeot 3008 Active, Allure ve Feline olmak üzere 3 donanım seçeneğiyle sunuluyor. Aracın fiyatı, 92 bin 900 liradan başlıyor. Aracın kalbinde sunulan 1.6 litrelik dizel ünite, artık daha performanslı. 10 beygirlik güç artışıyla 120 beygire ulaşan araç, torkunda da 60 Nm artmış olmuş ve 300 Nm’ye ulaşmış. 6 ileri otomatik şanzıman daha sarsıntısız ve hızlı geçişleriyle beğenimizi kazanıyor. Maksimum 181 kilometre hıza ulaşan 3008, 0’dan 100 kilometre hıza 12.4 saniyede ulaşıyor. Asıl hünerini hiçte gizlemeye niyeti olamayan 3008, fabrika verisi olarak 100 kilometrede 4,2 litrelik tüketim değeri sunuyor. Bizim sürüşümüz boyunca araç 5,5 litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Bu veriler ile araç 60 litrelik deposuyla ortalamada 1400 kilometre yol katedebilmesi mümkün. Tatlı sert süspansiyon sistemi, yol tutuş konusunda oldukça tatminkar. Limitleri fazla zorladığımızda arkadan kayma eğilimi göstersede ESP buna izin vermiyor.

peugeot 3008 testi otogundem3

DETAYLAR OTO GÜNDEM’İN 15. SAYISINDA TIKLANYINIZ