Ana Sayfa Test TOYOTA AURIS 1.4 D-4D PREMIUM TESTİ

TOYOTA AURIS 1.4 D-4D PREMIUM TESTİ

Japon otomobil devi Toyota, ilk kez 2006 yılında sunduğu Auris modelinde yeniliğe doymuyor. Geçtiğimiz yıllarda tamamen daha sporcu hale gelen model, D-4D dizel motoruyla oldukça ekonomik

Her geçen gün yenilenen ve gelişen otomotiv pazarı, gün geçtikçe birbirinden güzel ve bir o kadar da kaliteli modelleri gün yüzüne çıkıyor. Bu alanda özellikle adından söz ettiren Toyota, Auris modelini yeni bir operasyondan geçirdi. Öncelikle aracın tasarımına bakacak olursak, aracın ön yüzünde yenilenen LED farlar dikkat çekiyor. Mızrak şeklinde konumlandırılan LED farlar ve krom kaplama şık bir görünümü üstlenmiş. Sis farlarınn etrafını ters C şeklinde saran, krom detay burada da kullanılmış. Genel olarak karoser yapısında pek bir değişikliğe uğramayan Auris’in, yan kısmında pek bir değişikliğe gidilmemiş. Arka tarafa baktığımızda reflektör ve sis farlarının yatay olarak konumladığını görüyüruz. Daha önce dik konumlandırılan bu blok krom bir çıtaya ile daha kaliteli bir görünüm kazandırılmaya çalışılmış. Arka stop gruplarının ise sadece rengi değişmiş. Toyota Auris’in boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.33 metre, genişliği 1.76 metre iken yerden yüksekliği de 1.47 metre olarak kayıtlara geçmiş.

toyota auris dizel testi otogundem2

Renkli dokunmatik ekran
Test konuğmuz olan Auris’in iç mekanına girdiğimizde, bir önceki versiyona göre daha teknolojik bir konsol ile karşılaşıyoruz. Artan malzeme kalitesi ve işilik kaliteyi arttırmış. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları çok net ve anlaşılır. Göstergeler mavi renge kavuşmuş ve orta kısımda yol bilgisayarı gelmiş. Orta konsolda yer alan müzik ve multimedya barıdıran 7 inçlik renkli ekran Toyota Touch 2 multimedya sistemini kullanıyor. Aracın sürüş değerlerini ve navigasyon bilgilerinide gösteren sistem 4,2 inlik renkli ekran ile uyumlu çalışıyor. Bir önceki modele göre özelliklerinde pek bir değişim olmasada daha teknolojik durmuş. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli. Toyota Auris’in 7 litrelik bir bagaj artışı olmuş ve 360 litreye ulaşmış.

toyota auris dizel testi otogundem

100 km’de 4 litre
Test konuğumuzun kalbinde yer alan 1.4 litrelik dizel ünite turbo özelliğine sahip. Bu motor 3800d/d’dan itibaren 90 beygir güç ve 1400d/d’da 205 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 kilometre hıza 12,5 saniyede ulaşan araç, maksimum 180 kilometre hız yapıyor. Oldukça ekonomik olan araç, 6 ileri manuel vitese sahip. Fabrika verisine göre 100 kilometrede ortalama 4 litre yakıt tüketen Toyota Auris, şehir içinde bile 4.6 litrelik ortalamaya sahip. Bizim sürüşümüz boyunca ortalamada 4.5 litrelik tüketimi yol bilgisayarına yansıtan model, dikkatsiz kullanımlarda bile 6 litreyi geçmiyor. Alt devirleri sevmeyen Auris, tepkisini üst devirlerde veriyor. Daha yumuşak bir süspansüyona kavuşan model, artık daha konforlu. Yol tutuş konusunda da beğenimizi kazanan Auris, yalıtım konusunda da başarıya ulaşmış. Toyota Auris’in başlangıç fiyatı 3 bin liralık indirimle 51 bin 800 liradan başlıyor. Bizim test konuğumuz olan dizel seçenek için ise 74 bin 600 lira ödemek gerekiyor.

toyota auris dizel testi otogundem1

DETAYLAR OTO GÜNDEM’İN 15. SAYISINDA TIKLANYINIZ

Önceki İçerikFIAT 500 İÇİN ÖZEL SÜRÜŞ AYAKKABISI
Sonraki İçerikPEUGEOT 3008 BLUEHDi EAT6 TESTİ