Ana Sayfa Genel Mercedes-Benz EQC’nin örtüsü kalktı

Mercedes-Benz EQC’nin örtüsü kalktı

Alman üretici Mercedes-Benz EQ adı altında ilk satışa sunulan modeli EQC’yi tanıttı. İki elektrikli motoru bulunan araç 408 beygir güçle dört tekerden çekiş sistemini bir araya getiriyor. 450 km menzile sahip model hızlı şarj ile 40 dakikada yüzde 80 doluyor.

Mercedes-Benz EQ markası, yenilikçi lüks (Progressive Luxury) tasarım dilini kullanırken yenilikçi elektrikli otomobil görünümünün de öncülüğünü yapıyor. Kalite, güvenlik ve konfor gibi konulara sadık kalan EQC, elektrikli otomobillerin Mercedes-Benz’i konumunda bulunuyor ve sahip olduğu niteliklerin toplamıyla bunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Tüm bu nitelikleri, ön ve arka aksta birer tane olmak üzere toplam iki elektromotorun ürettiği 300 kW (408 BG) gücün sağlamış olduğu dinamik performans tamamlıyor. Sistem son derece gelişmiş mühendislik çözümleri sayesinde NEDC normuna göre yaklaşık 450 km’lik bir elektrikli menzile imkân tanıyor. EQ ayrıca “Mercedes me” ile hayatı kolaylaştıran kapsamlı hizmetler sunuyor ve elektromobiliteyi günlük sürüş için uygun hale getiriyor. EQC, Daimler bünyesindeki yeni bir mobilite döneminin başlangıcını simgeliyor.

SUV VE COUPE ARASINDA KALMIŞ BİR TASARIM

Yeni EQC, bünyesinde barındırdığı kaslı ve gösterişli gövde orantıları ile crossover SUV olarak sınıflandırılıyor. Geniş tavan çizgisi, yüksek omuz çizgisine sahip dar yan camlar ve arkaya doğru eğimli tavan çizgisinin ortaya çıkarttığı coupé benzeri arka kısmıyla görsel olarak SUV ile SUV Coupé arasında bir görünüm sunuyor. Önden bakıldığında farları ve ön ızgarayı çevreleyen siyah panel yüzey dikkat çekiyor. Bir ilk olarak siyah panelin üst kenarı fiber optik bir hat ile dolduruluyor. Söz konusu hat, gündüz farlarını birbirine bağlaması ile karakteristik bir Mercedes-Benz özelliği olarak öne çıkıyor. Bu yapı karanlıkta neredeyse kesintisiz bir ışık bandı oluşturuyor. Yeni Mercedes-Benz EQC, premium elektrikli araç görünümüne öncülük eden, son derece kaliteli bir iç mekânla dikkat çekiyor. Gösterge panelinin üst sınıf amplifikatörün soğutma kanallarını andıran panjurlu kenarları buna iyi bir örnek niteliği taşıyor. Araçtaki gösterge paneli sürücü odaklı bir kokpit mimarisi ortaya koyarken, Mercedes-Benz markasının karakteristik kanat profili sürücü bölgesinde kesintiye uğrayarak asimetrik bir görünüm sergiliyor.

4 TEKERDEN ÇEKİŞ SİSTEMİ

Yeni ürün ve teknoloji markası EQ altında satışa sunulacak olan ilk Mercedes-Benz modeli EQC’de tamamen yenilikçi bir dört tekerlekten çekiş sistemi devreye giriyor. Sistem her bir aksta birer adet olmak üzere iki adet kompakt elektromotordan oluşuyor. EQC böylece dört tekerlekten çekişli bir aracın sürüş karakteristiğini sunabiliyor.

765 NM TORK

Tüketimi azaltmak, son derece etkili bir performans sunmak üzere elektromotorlar farklı bir şekilde konumlandırılıyor. Ön akstaki elektromotor düşük ve orta güç gereksinimlerinde mümkün olan en yüksek verimlilik seviyesini sunacak şekilde ayarlanırken, arka aks salt dinamizm sunmak üzere ayarlanıyor. Ön ve arka akstaki elektromotorlar toplam 300 kW güç ve 765 Nm tork kullanıma sunuyor.

5 FARKLI SÜRÜŞ MODU

EQC’ye NEDC normuna göre 80 kWh kapasiteye sahip olan lityum-iyon bataryalar enerji sağlıyor. Elektrikli araçların tüketim ve menzil değerleri kullanım şartlarına göre değişkenlik gösteriyor. EQC, sürücüsünü her biri farklı karakteristiklere sahip COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT ve INDIVIDUAL olmak üzere beş farklı sürüş programı ile destekliyor. Ekonomik sürüş modlarında gaz pedalının tepkileri sürücüyü daha sakin sürüşlere yönlendirerek enerji tüketimini düşürmeye yardımcı oluyor. Sürücü ayrıca direksiyon simidinin arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarını kullanarak enerji geri kazanma seviyesini de yönetebiliyor.

40 DAKİKADA ŞARJ OLUYOR

EQC standart olarak su soğutmalı 7,4 kW kapasiteli bir batarya ile donatılıyor. Bu batarya evde ve halka açık alanlarda AC tipi prizden şarj etme imkânı sunuyor. Bir Mercedes-Benz Wallbox kullanarak şarj etmek, şarj süresini yerel güç kaynağına oranla üç kat hızlandırıyor. EQC’de standart olan DC tipi şarj ile, örneğin Avrupa’da CCS ile şarj süresi daha da kısalıyor. EQC, şarj tipine bağlı olarak maksimum 110 kW’a kadar güç çıkışına sahip herhangi bir şarj noktasında şarj edilebiliyor. Batarya yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 40 dakikada doluyor (Yaklaşık veriler).

Mercedes-Benz EQC Teknik Özellikler

CO2 emisyon salınımı 0 g/km
Güç tüketimi (NEDC) (ortalama) 22.2* kWh/100 km
Menzil (NEDC) 450* km
Güç ünitesi 2 adet senkron olmayan elektromotor, dört tekerlekten çekiş
Güç üretimi 300 kW (408 BG)
Maksimum tork üretimi 765 Nm
Maksimum hız 180 km/sa (sınırlandırılmış)
Hızlanma 0-100 km/sa 5,1 sn
Batarya Lityum-iyon
Batarya kapasitesi 80 kWh
Batarya ağırlığı 650* kg
Uzunluk/genişlik(aynalar dahil)/yükseklik 4.761/1.884 (2.096)/1.324 mm
İz genişliği (ön/arka) 1.625/1.615 mm
Dingil mesafesi 2.873 mm
Bagaj kapasitesi (opsiyonel donanıma bağlı) ca. 500 l
Boş ağırlık/maksimum ağırlık /yükleme kapasitesi 2.425*/2.915/515 kg
Römork çekme kapasitesi/%12

*yaklaşık değerler