Ana Sayfa Test TOYOTA COROLLA MULTIDRIVE S TESTİ

TOYOTA COROLLA MULTIDRIVE S TESTİ

Üretildiği ilk yıllardan itibaren 41 milyonluk bir satış rakamına ulaşan Toyota Corolla, yenilendi. 11’inci nesliyle Sakarya’da üretim bandından inen araç, benzinli ve dizel motor seçeneğine sahipken otomatik şanzıman imkânı da sunuyor

Sakarya’da üretilen Toyota Corolla, bir önceki karoser yapısına göre daha dinamik bir yapıya kavuşmuş. Geriye doğru uzatılmış farlar, daha şık bir krom kaplama ızgara dikkat çekiyor. Artık daha keskin çizgilere sahip olan Corolla atletik bir karoser yapısına sahip olmuş. LED gündüz farı teknolojisi ise farların ızgaraya yakın olan bölümün üst köşesine yer alıyor. Önden arkaya stop grubuna doğru uzanan çizgiler araçta tam bir bütünlük sağlamış. Paralel uzanan tavan çizgisi içeride iyi bir baş mesafesi, yükselmeyen omuz çizgisi ve geniş camlar ferah bir iç kabinin sinyallerini bizlere veriyor. Arka kısımda stop grubu bagaj kapağı üzerine taşırılarak bütünlük sağlanırken, kullanılan nikelaj çıtaları otomobilin şık tasarımını yansıtmış. Yeni Corolla’nın ölçülerine baktığımızda model 4.62 metre uzunluğa, 1.77 metre genişliğe, 1.46 metre yüksekliğe sahip.

TOYOTA COROLLA MULTIDRIVE S TESTİ otogundem2

452 litre bagaj hacmi
Aracın iç mekanına girdiğimizde tanıdık bir hacimle karşı karşıya kalıyoruz. Direksiyon ve havalandırma kumandalarını, Auris’ten modelinden biliyoruz. Sürüş pozisyonuna erişim oldukça kolay. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmayan model direksiyon üzerindeki kumandalar ile bu konuda size yardımcı oluyor. Orta konsolda model size 6.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran yer alıyor. Radio, CD ve benzer multimedya işlemlerin hepsini yapabildiğimiz bu ekranda araçla ilgili de bilgileri izlemek mümkün. Hemen altında çift bölmeli klima göze çarpıyor. Küçük eşya gözü konusunda gerek kapı içlerinde gerek orta konsolda yeteri kadar alan bulunuyor. Toyota Corolla geniş iç hacminin yanı sıra 452 litrelik bagaj hacmine sahip.

TOYOTA COROLLA MULTIDRIVE S TESTİ otogundem3

Multidrive S şanzıman
Toyota Corolla’nın kalbinde sorunsuz motorlardan olan 1.6 benzinli ünite yer alıyor. Bu motor 132 beygir güç sunarken maksimum torkuda 4400d/d’da 160 Nm. Multidrive S adı verilen otomatik şanzıman tek kavrama özelliğine sahip. 0’dan 100 kilometre hıza 11,1 saniye ulaşan araç, maksimum 190 kilometre hız yapıyor. Fabrika verilerine göre araç 100 kilometrede ortalama 6.1 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken, bizim kullanımımız boyunca 7.8 litrelik bir tüketim değeri kaydetti. Trafiğin daha sakin olduğu zamanlarda ise araç 6 litre seviyelerini yakalıyor. Yüksek devirlerde de oldukça canlı olan model yakıt tüketimi konusunda da abartıya kaçmıyor. Corolla’da orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede otomobil yolda makul bir konfor sunmasını biliyor. Model yalıtım konusunda başarılı; yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtmıyor.

TOYOTA COROLLA MULTIDRIVE S TESTİ otogundem1

ALİ YILDIRIM