Ana Sayfa Genel Aslanın 270 beygirlik GTi imzası Türkiye’de

Aslanın 270 beygirlik GTi imzası Türkiye’de

Fransız üreticinin kompakt C segmentindeki temsilcisi olan 308, GTi versiyonuna kavuşuyor. 1.6 litrelik turbo benzinli ünitenin görev yapacağı araç, Torsen kilitli diferansiyeliyle tam 270 beygir güce sahip olacak.

Peugeot, geçtiğimiz yıllarda yenilediği 308 modelini daha spor bir versiyona kavuşturdu. Markanın genlerinden gelen GTi seçeneği 308 ile can bularak Türkiye yollarında boy gösterecek. İlk olarak 205 ile başlayan GTi efsanesinden bu yana 800 bin adetin markanın sportif modelleri eşsiz bir sürüş keyfi sunuyor. Tasarım konusunda da mevcut 308 modelinden çok fazla radikal değişikliğe uğramayan araç, GTi seçeneğinde biraz daha kaslı bir tasarım seçmiş. Özellikle çift renkli gövde rengiyle dikkat çeken araç, ultimate kırmızı ile inci siyahını bir araya getiriyor. 11 milimetre alçaltılmış zemin yüksekliği ve Carbone19 adı verilen 19 inçlik geniş jantları ile radikal bir duruş sergiliyor. Tekerlekler dört pistonlu bir kalipere sahip ve 380 mm çaplı ön diskleri özel Reverse tipi jantlarla Michelin Super Sport lastikleri birleştiriyor.

GÜÇLÜ İÇ MEKAN
Ön tamponun üst bölümde, Full LED farlar özel bir panjuru çerçeveliyor. Aynı şekilde, siyah ızgara parlak siyah damalı bir desen ile kaplandı. Bu damalı desen geniş alt hava girişinin ızgarasını da öne çıkartıyor. Bakışlar, kasa altı kaplamalarını, bombeli kasa yanlarını izleyerek güçlü arka bölüme ulaşıyor. Arka bölüm iki büyük egzoz çıkışını içeren parlak siyah hava difüzörü ile görsel olarak zemine oturuyor. İlk bakışta ayırt edilen GTi imzası, ön çamurluklar ve bagaj kapağı üzerinde yer alıyor.

KIRMIZI DİKİŞLER
İç mekânın tasarımı, tüm iç mekanı kaplayan koyu ambiyansıyla son derece sportif bir görüntü oluşturuyor. Kırmızı dikişler gösterge panelini, koltukları, kapı içlerini, vites kolu körüğünü ve üst seviye kalitede paspasları özgünleştiriyor. Peugeot Sport yazılı deri ve alkantara sportif koltuklar otomobil ile bütünleşmek ve her durumda yolunu hissetmek amacıyla mükemmel bir yan koruma sunuyor. Tam deri direksiyon simidi tabanında GTi logosunu ve tepesinde kırmızı merkezleme işaretini barındırıyor. Orta kısımda Redline temalı büyük dokunmatik ekran gösterge paneliyle mükemmel şekilde bütünleşiyor ve Peugeot i-Cockpit’in son parçasını oluşturuyor.

PEUGEOT_308GTi_otogundem iç

KAPUTUN ALTINDA NELER VAR?
*1.6 litrelik turbo benzinli Euro6 motor
*6500d/d’dan itibaren 270 beygir güç ve 1900d/d’da 330 Nm tork
*6 ileri manuel şanzıman ile 0-100 km hızlanması 6 saniye
*Maksimum hız saatte 250 kilometre
*Fabrika verisine göre yakıt tüketimi 100 km’de 6 litre ve karbondioksit salınımı 139 g/km
*Boş ağırlık 1205 kg ve bagaj hacmi 470 litre
*Araç, 0-1000m’yi 25,3 saniyede kat ediyor

139 BİN LİRADAN BAŞLIYOR
Elektronik destekli direksiyon, kilitli Torsen diferansiyeli ile uyum içinde çalışacak şekilde özel olarak tasarlandı. Tekerlekten hassas veri aktarımı, sürücüye otomobilin her an nasıl bir zeminde bulunduğu hakkında bilgi veriyor. ESP’nin daha sportif odaklı olması, özellikle virajda aracın bir miktar kaymasına izin vererek daha fazla akıcılık sağlıyor. Peugeot 308 GTi’ın başlangıç fiyatı ise 139 bin lira.

PEUGEOT_308GTi otogundem