Ana Sayfa Genel RENAULT BAŞARISI SOMUTLAŞIYOR

RENAULT BAŞARISI SOMUTLAŞIYOR

Otomotiv sektörü ilk 10 ayını geride bıraktı. Fransız üretici Renault, 2015’in son çeyreğinde pazardaki iddiasını sürdürmeye devam ederken Renault Mais Genel Müdür’ü İbrahim Aybar, pazar detaylarını ve Renault Grubu’nu Oto Gündem’e anlattı

Özellikle binek araç pazarında başarılı satış grafiklerinin altına imza atan Renault, geliştirdiği yeni modeller ve teknolojilerle adeta vites büyüttü. İlk kurulduğu yıllardan beri Dacia’ya destek veren Renault, 1999 yılında tamamen satın alarak markayı adeta uçurdu. Renault Mais Genel Müdür’ü İbrahim Aybar, otomotiv sektörünün 2015 yılına moralli başladığını ve iç pazarda, geçen yıla göre daha iyi bir performans beklediklerini söylediğini hatırlattı. Yılın ilk 8 ayında satışlarda artışın yaşandığını vurgulayan Aybar, ikinci yarısından sonra pazarda bir sakinleşme öngördüklerinin altını çizdi. Aybar, eylül ayının ilk kez pazarın 2014 yılının aynı ayına göre düşüş gösterdiği ay olduğunu ve Ocak – Eylül 2015’te toplam pazarın 662 bin 988’e ulaşarak, 2014 yılının aynı dönemine göre yüzde 40 artış kaydettiğini belirtti. Aybar pazar için şöyle devam etti; “2015 yılı için sektör açısından iyi bir yıl diyebiliriz. Türkiye’de otomotivde hala ciddi bir potansiyel var. Otomobil sahiplenme oranının Avrupa Birliği ortalamalarının 3 katı altında olduğunu biliyoruz. Tüketici, otomobil satın almak için önünü görmek ve moralli olmak istiyor. Tüketici Güven Endeksi ağustos ve eylül aylarında sert bir düşüş yaşamıştı. Ekim ayının ilk yarısında Tüketici Güven Ön Endeksi, bir önceki aya göre yüzde 16,8 oranında artarak 64,79 değerine ulaştı. Ekim ayının ilk yarısında bir toparlanma olduğu görülüyor. Demek ki bizim bu yukarı yönlü hareketi sürdürülebilir kılmamız için önümüzdeki aylarda da makroekonomik istikrarın devam ediyor olması moral seviyesini etkilediği için çok önemli. Geçen yıla göre yüzde 20-25 civarında bir artış ile 2015 yılının yaklaşık 900 bin seviyelerinde bir satış rakamı ile kapanacağını öngörüyoruz.” Renault Grubu’nun 2015 yılı son çeyreğine girerken pazardaki iddiasını sürdürmeye devam ettiğini vurgulayan Aybar, “Renault Grubu, binek+hafif ticari toplam pazarda 16,2 pazar payına sahip. Renault ve Dacia markaları olarak hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz” dedi.

Dövize göre fiyat
Aybar, 2016’da otomotiv pazarının, 2015 yılı toplam pazarı boyutlarında olabilme ihtimalini ön gördüklerini ifade etti ve aşağıya doğru risk taşıdığını da unutmamak gerektiğini hatırlattı. Dövizde yaşanan yukarı yönlü trendi izlediklerini söyleyen Aybar, “2015 yılı içinde kurlar, analizlerde öngörülmeyen artışlar getirdi. Hepimiz buna adapte olma gayretine girdik. Satışlardaki yavaşlama ağırlıklı olarak buna bağlı gerçekleşti. Makroekonomide yaşanabilecek hareketleri yakından takip ediyoruz. Döviz kurunun aşağıya ya da yukarı doğru hareketinde, her markanın kendi hesabına göre fiyatlarda düzenlemeler yapması rekabetin doğal sonucudur.”

renault röportajları otogundem1

Kadjar başarısı somutlaşacak
Markanın C segmentindeki ilk Corossover modeli Kadjar, cesur ve güçlü tasarımı, dinamik çizgileri, yenilikçi teknolojileri ve prestij simgesi detayları ile segmentinde kalıplaşmış düşünceleri sarsmayı hedefliyor. Aybar Kadjar ile ilgili şöyle konuştu: “Kadjar’ı bildiğiniz gibi bu yılın haziran ayında pazara sunduk. C-Crossover (C7) segmenti geçen yıl yaklaşık 45 bin araç satışının gerçekleştirildiği güçlü bir segment. Bu yıl ise eylül sonu itibarıyla 37 bin 916 satış kaydedildi. Kadjar, segmente çok yeni giriş yapmasına rağmen segmentte başarılı bir grafik sergiliyor. Eylül sonu itibariyle 1.710 adet satış gerçekleştirildi. Kadjar 2016 yılında başarısını somutlaştıracaktır.”

Otomatik şanzıman 2016’da
Renault’un 1999 yılında bünyesine kattığı Dacia’da hedefler her geçen gün büyüyor. Dacia’nın 2014 yılında birçok köklü markayı geride bıraktığını söyleyen Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, bu yıl da başarılı performansını sürdürdüğünü ifade etti. Ocak – Eylül 2015 döneminde 30 bin 485 adet satış adedi ile toplam pazarda 7. sırayı zorlayan Dacia’nın Türkiye’deki performansı global sıralamada da dikkat çekiyor. Aybar, 2015 toplamında ülkeler arasında Türkiye, Dacia satışları ile 5. sırada yer aldığını belirtti. Konuyla ilgili Aybar şöyle devam etti; “Dacia markası çok yakında müşterileri için büyük sürprizlere hazırlanıyor. Bunun ipuçlarını Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda vermiştik. Marka ‘Easy-R’ adı verilen yarı otomatik vites kutusunun tanıtımını ilk kez Frankfurt’ta gerçekleştirdi. Dacia modellerinin otomatik vites seçeneği, uzun zamandır otomobil severlerin merakla beklediği bir konuydu. 2016 yılının ilk çeyreğinde Dacia, otomotik vites ile yeni bir başarı hikayesine adım atıyor olacak. 2016 başlarında Easy-R yarı otomatik seçeneği ile başlayacağız. 2016 yılı Dacia markası için bu anlamda yeniliklerle dolu olacak.”

renault röportajları otogundem2

1 tonluk taşıma kapasitesi
Renault, tam 17 yıldır Avrupa’nın 1 numaralı hafif ticari araç markası olduğunu söyleyen Aybar, Renault Grubu’nun aynı zamanda Güney Amerika ve Afrika pazarlarında güçlü bir pozisyona sahip olduğunu ifade etti. Aybar, “Hedef, hafif ticari araç pazarında Avrupa markası olmak ve en gözde küresel oyuncular arasında yer almak. Renault bu hedefine ulaşabilmek amacıyla, küresel Hafif Ticari Araç pazarının üçte birinden fazlasına denk gelen pick-up pazarına girmeye karar verdi. Bu amaçla marka iki ayrı model lanse ediyor: Haziran 2015’te Buenos Aires’te (Arjantin) lanse edilen Güney Amerikalı pick-up Renault DusterOroch ve geçtiğimiz Eylül ayında de ilk gösterimi gerçekleştirilen bir ton taşıma kapasitesine sahip, küresel hedefleri olan bir pick-up’a gönderme yapan “Show truck” ALASKAN Concept” dedi. Alaskan hakkında bilgi veren Aybar şöyle devam etti; “Bir ton taşıma kapasitesini hem ticari hem de bireysel müşterilerin gereksinimlerini karşılayacak modern, sağlam ve atletik tasarımla birleştiriyor. ALASKAN Konsept’in statü sahibi ve sağlam tasarımı pick-up segmentinden beklenen estetik unsurlar ile kusursuz biçimde bir araya getirilirken Renault markasının tasarım kodlarına sadık kalındı. Seri üretim versiyonlarının tasarımı ALASKAN Konsept ruhunu eksiksiz bir şekilde yansıtacak ve aynı boyutlarda olacak. Çok çeşitli gövde tipleri ve güç aktarma organı seçenekleri sunulacak. Renault Alaskan, Captur ve Kadjar gibi modellerinden elde edilen crossoverknow-how’ını bünyesinde barındırıyor. Bu yeni pick-up 2016’nın ilk yarısında tanıtılacak. Uluslararası platformda olduğu gibi Türkiye’de de hafif ticari araç alanında atılım yaşanacak” diyerek sözlerine son verdi.

renault röportajları otogundem

ALİ YILDIRIM