Ferrari’nin 1950’lerde ve 60’larda egemen olduğu efsanevi dayanıklılık yol yarışı Tour de France’a adeta saygı duruşu niteliğindeki F12tdf’ten sadece 799 adet üretilecek
Ferrari Centro Stile (Ferrari Tasarım Merkezi) tarafından tasarlanan yeni F12tdf, F12 Berlinetta’nın heykelsi tasarımını genel olarak koruyor. Bununla birlikte önden arkaya kadar gövde panelleri yeniden şekillendirilirken, ön ve arka tekerlek yuvaları daha da genişletilerek daha saldırgan bir görünüm elde edilmiş. Arka spoyler artık 60 mm daha uzun ve 30 mm daha yüksek bir yapıya kavuşurken, bastırma kuvvetini arttırmak amacıyla daha dik tasarımıyla kendini belli ediyor. Ön alt spoylerden marşpiyellere, yan hava girişlerinden difüzorlere kadar birçok noktasında karbon fiber kullanılarak daha hafif bir yapıya kavuşan F12tdf’in kabin içinde de kokpitten kapı panellerine kadar birçok noktada bu dayanıklı malzemenin kullanılması dikkat çekiyor. 1415 kg’lik boş ağırlığa sahip F12tdf, karbon fiber malzeme kullanımı ve gövde, kokpit, motor ile şanzıman düzeninde gerçekleştirilen baştan aşağı yeni tasarım anlayışı sayesinde F12Berlinatta’ya göre 110 kg daha hafif olmasıyla da ön plana çıkıyor.
780 beygir gücünde
F12 Berlinetta’nın bol ödüllü V12 motorunun 40 HP daha fazla güç üreten 780 HP’lik versiyonunun görev yaptığı F12tdf, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 2.9 saniyede tamamlıyor. Statik halden 200 km/s’ye sadece 7.9 saniyede çıkarak bir performans resitali sergileyen F12tdf, 340 km/s’yi aşan bir son hız değerine de sahip. 750 Nm gibi bir tork değeri üreten motorlu F12tdf, yüzde 30 daha hızlı vites büyütme ve yüzde 40 daha hızlı vites küçültme sağlayan, yüzde 6 daha kısa vites oranlarına sahip özel bir F1 DCT şanzımanla performansını ayrıca taçlandırıyor. LaFerrari’de kullanılan tek parça fren kaliperlerinin kullanımı ile güvence altına alınan bir fren performansına sahip F12tdf, 100 km/s hızda sadece 30.5 metrelik fren mesafesi değeriyle de sportif farkını ortaya koyuyor.