Yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam eden Nissan, Japonya’da bulunan Oppama fabrikasında tamamen otonom hareket eden Akıllı Araç Çekme Sistemi’ni tanıttı.
Otonom sürüş teknolojileri geliştirmeye devam eden Nissan, otomobillerin nasıl sürülebileceği, ne tür güç üniteleriyle donatılabileceği ve topluma nasıl entegre edilebileceğine odaklanan Akıllı Mobilite yaklaşımı çerçevesinde çalışmalarını yürütüyor. Nissan, akıllı ve tamamen elektrikli otomobil altyapısını birbirine bağlamak için haritalama ve iletişim teknolojilerini kullanıyor. Marka otonom sürüş teknolojilerini üretim verimliliği artırmak üzere Oppama fabrikasına entegre ederken, bu yeni çözüm Nissan Akıllı Entegrasyon sisteminin gerçekleşmesine yönelik önemli bir adımı oluşturuyor. IVT (Intelligent Vehicle Towing) sistemi üretimi tamamlanmış otomobilleri taşıyan treylerleri fabrikadaki yükleme ve boşaltma alanlarına otonom olarak çekmek üzere modifiye edilmiş Nissan Leaf modelini baz alıyor.
Sistem, parça taşımasında kullanılan ve genellikle ray veya manyetik bantlara ihtiyaç duyan alışagelmiş otomatik taşıt sistemlerinin aksine herhangi bir ek altyapıya gereksinim duymuyor. Çekici araç, aracın etrafındaki yol çizgilerini, bordürleri veya olası engelleri tespit eden bir dizi kamera ve lazer tarayıcılarla donatılmış durumda. Kamera ve tarayıcıların toplamış olduğu bilgilerin harita bilgileri ile çakışması halinde çekici araç konumunu otonom olarak belirlerken, bu hedefe ulaşmak üzere yine otonom olarak yeni bir rota hesaplıyor. Fabrikanın hız limitleri dahilinde hareket eden çekici araç bir engel veya olası bir tehlike tespit ettiğinde otomatik olarak duruyor ve yolun açık olduğunu tespit ettiğinde tekrar hareket ediyor.
Çekici aracın rotası üretim süreçlerine veya araç transfer yollarındaki değişikliklere bağlı olarak kolaylıkla yeniden belirlenebiliyor. Bütün otonom çekici araçlar, her bir aracın konumunu, sürüş hızını, kalan menzilini ve operasyonel durumunu gözlemleyen merkezi bir trafik kontrol sistemine bağlı halde bulunuyor. İki otonom çekici aracın bir kavşakta karşı karşıya gelmesi halinde trafik kontrol sistemi hangi aracın geçiş önceliğine sahip olduğunu algoritma olarak belirliyor. Sistem olası bir acil durum halinde ise araçları otomatik olarak durdurabiliyor.
Oppama fabrikasının lojistik sistemi üretimi tamamlanmış otomobillerin üretim hattının çıkışından fabrikanın rıhtımına transfer edilmeyi gerektiriyor. Rıhtıma gelen araçlar burada gemiye yüklenirken, söz konusu transfer bir sürücü ekibi tarafından gerçekleştiriliyor. Nissan’ın devreye aldığı yeni IVT çözümü fabrikanın üretim verimliliğini artırıyor.
Onlarca yıldır otonom sürüş teknolojileri üzerine çalışmalar yürüten Nissan Ağustos ayında ödüllü tek şerit otonom sürüş sistemi ProPILOT’u tanıtmıştı. Otonom sürüş teknolojilerinin farklı alanlarda da kullanılabileceğini gözler önüne seren IVT ise Nissan’ın otonom sürüş teknolojilerine vermiş olduğu önemin göstergesi niteliğini taşıyor. Nissan bu proje ile elde etmiş olduğu bilgi birikimi ve deneyimi yine otonom sürüş teknolojilerini geliştirmek için kullanacak ve yeni çözümler üreterek müşterilerin ve toplumun kullanımına sunacak.