Ana Sayfa Genel Borusan Otomotiv markaları elektriğe dönüşüyor

Borusan Otomotiv markaları elektriğe dönüşüyor

Çatısı altında BMW, BMW Motorrad ve MINI markalarını bünyesinde barındıran Borusan Otomotiv, elektrikli modelleriyle sahaya çıkıyor. Ayrıca şirket CO2 emisyonlarını azaltacak iddialı hedeflerini açıkladı. Şirketin markaları 2030 yılına kadar en az yüzde 50’sinin elektrikli modellerden oluşacak.

Çatısı altında BMW, BMW Motorrad ve MINI markalarını bünyesinde barındıran Borusan Otomotiv, elektrikli modelleriyle sahaya çıkıyor. Ayrıca şirket CO2 emisyonlarını azaltacak iddialı hedeflerini açıkladı. Şirketin markaları 2030 yılına kadar en az yüzde 50’sinin elektrikli modellerden oluşacak. Şirket 2030 yılına kadar 200 milyon tonun üzerinde CO2 emisyonunu önleyeceğini duyurdu. Ayrıca bu hedef, bir milyondan fazla nüfusu olan bir şehrin yıllık CO2 emisyonunun 20 katından daha yüksek bir miktarı ifade ediyor. Ham maddeden üretim süreçlerine kadar her kademede daha fazla geri dönüşüm hedefleyen BMW Group, araçların tüm yaşam döngüsü boyunca bırakacağı karbon ayak izini minimuma indirecek.

BMW iX SON ÇEYREKTE GELİYOR

Elektrikli mobilite stratejisi çerçevesinde 2013 yılında pazara sunulan tamamen elektrikli BMW i3; yakın dönemde ülkemizde de satışına başlanan MINI ELECTRIC ve BMW iX3’ün yanı sıra BMW Group’un iki yeni modeli olacak. BMW iX bu yılın son çeyreğinde ve BMW i4 de 2022 yılı ilk çeyreğinde yollara çıkacak. BMW Group ayrıca önümüzdeki senelerde BMW 5 Serisi ve BMW X1’in tamamen elektrikli versiyonlarını da tutkunlarıyla buluşturacak. Bu modelleri MINI Countryman ve BMW 7 Serisi izleyecek. 2023 yılına kadar BMW Group, mevcut segmentlerindeki modellerinin yaklaşık yüzde 90’ında en az bir tane tamamen elektrikli modele sahip olacak. Bunun yanında BMW Motorrad’ın geçtiğimiz yıl sahneye çıkardığı Definition CE 04 isimli tamamen elektrikli motosiklet konseptinin üretim versiyonu da yaz aylarında tanıtılacak.

SATIŞLARIN EN AZ YÜZDE 50’Sİ ELEKTRİKLİ OLACAK

2021 ile 2025 arasında tamamen elektrikli model satışlarını, 2020’ye oranla ortalama yüzde 50’nin üzerinde artırmayı amaçlayan BMW Group, 2030 yılında küresel satışlarının en az yüzde 50’sini tamamen elektrikli araçlardan oluşturmayı hedefliyor. Tüm ürün portföyünde en az bir tane tamamen elektrikli model sunmayı planlayan BMW Group önümüzdeki 10 yıl içinde yaklaşık 10 milyon tamamen elektrikli aracı yollara çıkaracak.