Yepyeni bir konseptle yoluna devam eden Ford, 2020’ye kadar 12 yeni sporcu modeli pazara sunmaya hazırlanıyor. ‘Bir Başka’ konsetiyle marka, FordStore için de 3 nokta belirledi
Dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinden Ford, satış ve satış sonrası stratejisi için yepyeni bir adım attı. Marka, ‘Bir Başka’ ismini verdiği yeni konseptiyle gücünü artırmayı hedefliyor. Sektörde 113 yılı geride bırakan marka, yeni konseptini, yüksek teknolojilerle donatılmış yeni ve prestijli ürün portföyünün yanı sıra, tüketici deneyiminde ‘1 Numara’ olma vizyonuyla hayata geçirilen yeni projeler tanımlıyor. Bu projeler arasında 2020 yılına kadar toplam 12 yeni performans otomobilinin ve yeni modellerin pazara sunulacak olması, Avrupa’daki benzerlerini takiben Türkiye’de hizmete sunulan FordStore’ların yanı sıra, tüm showroom’larda uygulanmaya başlanan 5 Duyu projesi ve müşteri memnuniyetinde bir numara olmaya yönelik satış sonrası hizmetler yer alıyor.
Marka algısı güçlenecek
Yeni konseptin tanıtımında konuşan Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrasından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yücetürk, “Müşterilerimizi Ford’un yeni yüzüyle tanıştıracağız. Farklı müşteriler, farklı ihtiyaçlara cevap veren geniş ürün gamımıza katılan yeni ve prestijli ürün portföyümüzle, marka algımızı güçlendirmeye devam edeceğiz” dedi. Mevcut ve yeni müşterilerin, zaten iyi tanıdığı Ford’a ‘Bir Başka’ bakmasını sağlayacaklarına işaret eden Yücetürk, şunları söyledi:
Sporculara özel FordStore
“Bayilerimiz de Ford’un yeni yüzünü yansıtacak biçimde şekillendirildi. Bu yeni konsepte FordStore adını verdik. FordStore, Ford’un Avrupa’daki seçkin bayilerinde başladığı yeni bir müşteri deneyimi uygulaması. Türkiye’de 3 nokta belirledik. İstanbul Şahsuvaroğlu, Ankara Tur Oto ve Antalya Bilaller bayilerimizde FordStore uygulamasına geçtik. Müşterilerimiz, bu bayilerimizde mevcut otomobil ve ticari ürün portföyümüzün yanı sıra, bizim için çok özel, farklı bir deneyim vaat eden ürünlerimizle buluşuyor. Edge, Mustang, ST serisi ve RS performans modellerimiz sadece bu bayilerimizde sergileniyor ve satışa sunuluyor. Yine sadece FordStore bayilerimizde satışa sunulan Vignale araçlarımız için showroomlarda özel teknolojik bir alan oluşturduk.”
1 MİLYON DOLARLIK FORD GT
500 zenginden biri de Türk
Ford’un geliştirilme süreci sır gibi saklanan yeni nesil GT modeli, 2 yılda toplam 500 adetlik üretimle sınırlandı. Araca talip olanlar için Ford’un bir dizi kriterler belirlediğini vurgulayan Yücetürk, şu bilgileri verdi: “Araç koleksiyonundan yarış tecrübesine kadar birçok kriter üzerinden bu 500 kişi seçildi. Türkiye’den 8 kişi talip oldu fakat Ford sadece 1 kişiyi uygun gördü. Aracın fiyatı ekipman seçeneklerine göre 1 ila 1.3 milyon dolar olarak belirlendi.”
5 duyuya hitap ediyor
Özgür Yücetürk, tüm Ford showroomlarında müşterilere Ford’a özel bir satın alma deneyimi sunmayı da hedeflediklerini söyledi. Bu sebeple Ford 5 Duyu projesini geliştirdiklerini ve tüm showroomlarda devreye aldıklarını da belirten Yücetürk, Müşteri karşılama, Ford modellerini keşfetme ve teslimat alanı gibi özel modüller ile görme, özel araç sergi alanları ile dokunma, kurumsal Ford koku uygulaması ile koklama, müzik yayını ve kampanya bilgilerini kapsayan Merkezi Ford Radyo Uygulaması ile işitme ve Ford Cafe ile müşterilerimizin tat alma duyularını harekete geçireceğiz” dedi.
Sporda da lükste de prestij standart
Düzenlenen etkinlikte markanın yeni modelleri de tam kadro hazır bulunduk Otogündem olarak incelediğimiz modellerden Focus RS ve Fiesta ST, tam bir hothatch (ateşli hatchback). Fiesta ST’de kullanılan 1.6 litrelik turbo beslemeli EcoBoost motor, 182 beygir güç üretiyor. Focus RS’teki 2.3 litrelik EcoBoost üniteyse 350 beygir gücünde ve 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip. İki araçta spor koltuklara, kısa oranlı 6 ileri manuel şanzımanlara ve etkileyici gözde kitleriyle sunuluyor. Focus’ta ayrıca Drift modu gibi eğlenceli sistemlere de yer verilmiş. Diğer sporcu Focus ST modeliyse ilk kez kullanılan 2 litrelik dizel motorla hayat buluyor.
EcoBoost ile parlıyor
Markanın 7 kişilik modelleri S-MAX ve Galaxy geniş aileleri, Vignale serisi de daha fazla lüks arayanlara hitap ediyor. Markanın başarılı pick-up modeli görünümü kadar güçlü motoruyla da iddialı. Yeni Edge modeli de, 210 beygirlik çift turbo beslemeli dizel moruyla, Amerikan SUV geleneğini yüksek konfor ve lüksle harmanlıyor. Markanın efsane modeli Mustang ise bilindiği gibi; havalı ve etkileyici. Hem coupe hem convertible (üstü açık) versiyonu bulunan araçta, marka için büyük bir adım ve yenilik bulunuyor. 2.3 litrelik EcoBoost motorun ilk kez kullanıldığı araç Avrupa pazarı için de yeni bir model konumunda. Marka 5 litrelik V8 motor seçeneğini de unutmamış.