Ana Sayfa Test MITSUBISHI ATTRAGE 1.2 AT TESTİ

MITSUBISHI ATTRAGE 1.2 AT TESTİ

Japon devi Mitsubishi, B sınıfındaki yeni sedan temsilcisi Attrage ile pazarda kan arıyor. Donanım seçenekleri ve küçük hacimli benzinli motoruyla dizel motor ekonomisini aratmayan model, manuel ve otomatik şanzıman seçeneklerini de sunuyor

Mitsubishi, gelişen teknolojisi ve ataklarıyla B segmenti sedan pazarında Attrage ile bende varım diyor. Kompakt sedan pazarına Attrage ile odaklanan marka dizelleri aratmayan yakıt ekonomisi ve düşük hacmiyle MTV’ye çalım atıyor. Geçtiğimiz aylarda sayfalarımıza konuk olan Attrage manuel seçeneğiyle yer almıştı ve şimdi de otomatik versiyonuyla tekrar sayfalarımızı süslüyor. Öncelikle tasarım konusunda küçük bir hatırlatma yapalım. Attrage, manuel versiyonunda yer alan tasarım anlayışı otomatik seçenekte de aynı. Ön kısımdaki krom kaplamalar, çekik farları ve krom kaplı havalandırma girişleri aracın ön yüzüne şık bir görünümü bu modelde de gerçekleştirmiş. Çekik farların hemen altında konumlandırılan sis farlarının bir yarım ada gibi saran krom kaplama gündüz LED’lerini bu versiyonda barındırmıyor. Aracın yan tarafında baktığımızda, ön kısımdan arka tarafa doğru ilerleyen keskin çizgiler, Attrage’nin sportif yönünü destekliyor. Arka tarafta dikkatlerimizi çeken ilk unsur iri tavan spoyleri olmuş. Krom kaplamalar burada da karşımıza çıkıyor ve ön far bloklarında olduğu çekik stoplar burada da karşımıza çıkıyor. Attrage’nin boyutlarına bakacak olursa uzunluğu 4.24 metre, genişliği 1.67 metre iken yerden yüksekliği de 1.51 metre olarak hesaplanmış. 450 litrelik bagaj kapasitesini iyi gizleyebilen model beklentileri karşılıyor.

mitsubishi attrage 1.2 AT testi otogundem

Beklentileri karşılıyor
Geniş bir iç hacme sahip olan Attrage, ergonomik bir hava sunabiliyor. İç mekanda dikkatlerimizi çeken bir başka özellik ise anahtarsız çalıştırma butonu. Standart olarak direksiyon simidinin sağ kısmında yer alan bu buton Attrage’de sol kısımda yer alıyor. Deri direksiyon simidi üzerinde hiçbir kısa yol tuşu bulunmuyor. Bu sadelik benim en çok sevdiğim özelliklerden. Arkada seyahat eden yolcular için baş ve diz mesafesi yeterli seviyede alan sunmuş.

mitsubishi attrage 1.2 AT testi otogundem2

1.2 litrelik CVT
Motor kaputunun altında yer alan 1.2 litrelik benzinli ünite oldukça sessiz çalıyor. CVT şanzıman seçeneğiyle hiç bir farklılığın yer almadığı güç dengesi, sadece tüketim konusunda biraz daha cüretkar davranıyor. 6000d/d’dan itibaren 80 beygir güç üreten model 4000d/d’da 106 Nm’lik tork sunuyor. CVT şanzımanla kombine edilen araç 0’dan 100 kilometre hıza 13.3 saniyede ulaşıyor. 1.3 saniye daha yavaş olan CVT şanzıman seçeneği, manuel versiyona göre saatte 6 kilometre daha yavaş. Maksimum 174 kilometre hız yapan araç, tüketim konusunda da başarılı. Şehir içi tüketiminde 0.3 litre daha ekonomik olan CVT şanzıman, 100 kilometrede ortalama 4.9 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Bizim testimiz boyunca 5.6 litre tüketim gerçekleştiren araç, CVT şanzıman seçeneğine göre oldukça başarılı. Tabi bu tüketimde aracın 930 kilogramlık ağırlığı en büyük etkenlerden biri. Mitsubishi Attrage 1.2 AT, düşük vergisi ve bakım masraflarıyla aslında tam bir ekonomik aile aracı. Motor sesi alt devirlerde hiç yok denecek kadar az ve yüksek hızlarda rüzgar sesi biraz rahatsızlık verebilir. Sert virajlarda önden kayma eğilimi gösteren aracın süspansiyonları orta sertlikte.

mitsubishi attrage 1.2 AT testi otogundem1

ALİ YILDIRIM