Opel, 2015 yılında 1,1 milyonun üzerinde otomobil satışı ile son dört yılın Avrupa’da en yüksek satış rakamına ve pazar payına ulaştı. Bu artış 2014 yılına göre 35 bin otomobil ile yüzde 3,3’lük bir artış anlamına geliyor. Böylece Opel’in toplam Avrupa pazarındaki payı üst üste üç yıldır toplamda yüzde 5,8 civarında artış gösterdi. Opel, Türkiye’de ise 47 bin otomobil satışı ile 2014 yılına göre yüzde 19 ‘luk artış gerçekleştirdi.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Devam eden model ve motor atağı sayesinde 1.1 milyon otomobil satarak başarı elde ettik. Opel markamızın yükseliş eğilimi Avrupa genelinde son dört yılın en yüksek rakamına ulaştı. Opel, General Motors’un en büyük markalarından biri ve Avrupa’nın en büyük binek otomobil markalarından biri olmayı sürdürüyor. Satış hacmimizi ve pazar payımızı artırdık ve bu artış 2016 yılında da devam edecek. Yeni Astra modelimizi 2015 yılının Kasım ayı gibi çok kısa süre önce pazara sunmuş olmamıza rağmen 80.000 âdetin üzerinde sipariş almayı başardık. Ayrıca 2016 ilkbaharından itibaren üretime girecek olan Sports Tourer modelimizden de Avrupa genelinde beklentimiz büyük”dedi.
Fransa, İtalya ve İspanya’nın da bulunduğu 20 pazarda toplam satış rakamlarını artırmayı başaran Opel 10 Avrupa pazarında da bir önceki yıla oranla daha yüksek pazar payına ulaştı. Bir önceki yıla göre en güçlü artışı yüzde 16 ile Mokka modelinde yakalandı. Corsa satışları ise yüzde 6 oranında arttı. Türkiye pazarında ise yoğun talep gören 1.6 Dizel Otomatik motor ve şanzıman seçeneğinin Opel tarafından Türkiye pazarına sunulmasıyla Opel Türkiye kısa bir sürede Mokka satışlarını 3’e, Insignia satışlarını 10’a katladı. Opel’in özellikle Yeni Astra ve Insignia 1.6 Dizel Otomatik motor seçenekleri ile segmentlerinde iddialı konuma gelecekleri öngörülüyor. Opel Yeni Astra 1.6 Dizel Otomatik modelinin desteğiyle segmentinde yeniden lider konuma gelme hedefi taşıyor.