Toyota’nın Türkiye’de üretme kararı aldığı yeni SUV modeli C-HR, markanın yeni yüzünü temsil ediyor. Geçtiğimz günlerde iç tasarımı da tanıtılan araç, markanın satışlarına önemli bir katkı sağlayacak
İlk kez 2016 Cenevre Motor Show’da üretim versiyonu sahne alan Toyota C-HR’nin iç kabin tasarımı da, modanın başkenti olarak nitelendirilen Milano’da düzenlenen etkinlikle tanıtıldı. Yeni iç tasarım mimarisi, Japon üreticinin sadece dış tasarımda değil, aynı zamanda iç tasarımda da radikal bir değişikliğe gittiğini gösteriyor. Toyota, C-HR’nin tasarımı ile markanın yeni yüzünü de tüm dünyanın beğenisine sunuyor.
Hedef 12-15 bin adetlik satış
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın yeni tasarım anlayışının C-HR ile hayat bulduğunu belirterek, “Toyota için yeni bir başlangıç olarak dikkat çeken bu yeni tasarım konsepti, yüksek teknolojiye sahip fonksiyonelliği duygulara hitap eden şık bir tarzla birleştiriyor” dedi. Toyota C-HR modelinin de içinde bulunduğu segmentin son yıllarda büyümeye devam ettiğini ifade eden Bozkurt, şöyle devam etti: “2005 yılında bu segmentte 4 model varken, bu sayı 2015 yılında 14’e ulaştı. 2020 yılında ise 20’nin üzerinde modelin var olacağı öngörülüyor. Heyecanla beklediğimiz C-HR modelimiz Corolla’dan sonra satışlarımızı ivmelendirecek en önemli modelimiz olacaktır. Hem dış tasarımı hem de iç tasarımıyla büyük ilgi gören ve merakla beklenen araç için Avrupa’da da yılda 100 bin adetlik satış hedefleniyor. Avrupa’dan önce Kasım ayında Türkiye’de satışa sunacağımız yerli üretim C-HR için yıllık 12-15 bin bandında bir satış hedefimiz var.”
Türk mühendisi dokunuşu
İç tasarımın ilk defa gösterildiği toplantıda konuşan Toyota Avrupa’nın Kıdemli Mühendisi Mehmet Fatih Kale, “Toyota Avrupa’da bulunduğum 9 yıllık görev süremde öncelikle bir Türk olarak böyle büyük bir projede yer aldığım için çok mutluyum. Çünkü Toyota C-HR, Toyota için çok önemli bir model. Türkiye’de üretilecek olmasıve sadece Avrupa için tasarlanan ancak tüm dünyanın beğenisini kazanarak global bir model haline gelmesi beni çok heyecanlandırıyor” diye konuştu.
Elmas mimarisi
ToyotaC-HR, SUV’un getirdiği güçlü ve sağlam duruşun yanında hatchback modellerin sürüş dinamikliğine sahip olacak. 4 bin 360 milimetre uzunluğa, bin 795 milimetre genişliğe, bin 555 milimetre yüksekliğe (hibrit versiyonu) ve 2 bin 640 milimetre dingil mesafesine sahip olacak. “Elmas mimarisi” temasını kullanan araç, kaslı çamurluklarıyla güçlü ve sağlam bir duruş ortaya koyuyor. Güçlü bir alt gövdeye sahip ve yerden yüksek duruşunu akıcı ve coupe profiliyle tamamlıyor. İlk kez otomobil severlere tanıtılan iç mekanda sportiflik ön planda. Akıcı ve dikkat çekici çizgilere sahip kabin, sürücü ve yolcularına konforlu bir alan sağlıyor. Sürücü odaklı kabinde birçok kullanışlı yüksek teknolojiye de yer verilmiş. Bu teknolojiler arasında, her şeyi kontrol edebilen döner düğme, 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı yer alıyor. Bununla birlikte asimetrik orta konsol tasarımı, sürücünün tüm kontrollere kolayca ulaşmasını sağlıyor. Yeni iki parçalı ön koltuk tasarımı, sportif üst kısım ile destek sağlayan alt kısmı birleştirerek kişiyi saranrahat bir kullanım sağlıyor. Ayrıca döşemelerde farklı tonlar ve desenler kullanılıyor.
Motor seçenekleri de yeni
Hem hibrit motor hem de benzinli motor versiyonları sunan C-HR, hem düşük yakıt tüketimine sahip olacak hem de performansıyla dikkat çekecek. Araçta markanın yeni 1,2 litre turbo motoru yer alacak. 115 beygir güç ve 185 nm tork üreten motor, 5.7 litrelik ortalama tüketim vadediyor. Bu motor hem 6 ileri manuel hem CVT şanzıman seçeneğiyle sunulacak. CVT versiyonlu C-HR, önden çekişli veya dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. Son jenerasyon 1,8 litrelik yeni hibrit motor ise ürettiği 122 beygir güç ünitesi ile daha yüksek performans ve verimlilik sağlıyor. Önceki sistemden hem daha hafif hem de daha verimli olan yeni hibrit ünite, daha yüksek performans sunuyor.