Ana sayfa Genel Yeni araçlar 180 km’yi geçemeyecek

Yeni araçlar 180 km’yi geçemeyecek

PAYLAŞ

Volvo’nun hız sınırı açıklamasının ardından Avrupa Birliği yeni bir hız sınırı kararı aldı. Tüm AB ülkeleri 2022’den itibaren satılacak tüm araçlar 180 km hızı aşamayacak.

Avrupa Birliği 2050’ye kadar trafik kazalarından ölümleri sıfıra indirmeyi hedefliyor. Birçok sivil toplum kuruluşu öneriye desteklerini açıkladı. Komisyonun yol güvenliği önerileri tüm araçlarda “Akıllı Hız Yardımı” (ISA), acil fren sistemi ve araçların şeritlerinden kalmasını sağlayan teknolojinin zorunlu olmasını öngörüyor. Akıllı hız yardımı sistemi hız levhalarını algılayan kameralarla çalışıyor. GPS kullanan bilgisayar, olması gereken hızı hesaplayarak motor freniyle otomatik olarak hızı kesiyor. Sistem sürücüler tarafından devre dışı bırakabiliyor. AB Komisyonu üyesi Elzbieta Bienkowska “Her yıl kazalarda 25 bin kişi ölüyor. Bu kazaların büyük çoğunluğu sürücü hatalarından kaynaklanıyor. Yeni güvenlik önlemlerinin devreye girmesi, kemer takma zorunluluğununki gibi bir etki yaratacak” dedi.

SÜRÜCÜYÜ UYARACAK

Komisyonun önerileri ayrıca, tüm araba, kamyonet, kamyon ve otobüslerde sürücüyü uyumaya ve direksiyon başındayken cep telefonu kullanma gibi dikkat dağıtacak durumlara karşı uyaracak ve tüm verileri kaydedecek sistemler bulunmasını da içeriyor. BBC Türkçe’nin aktardığına göre, bunlara ek olarak otobüs ve kamyonlarda sürücülerin tam görüş açısına sahip olması ve kör noktaların kaldırılması da hedefleniyor. Avrupa Ulaşım Güvenliği Konseyi, bu önlemlerle 2038’e kadar, ağır yaralanmalarla sonuçlanabilecek 140 bin kazanın engellenebileceğini söylüyor. Avrupa Konseyi ve Avrupa Parlamentosu’nun önerileri onaylamasının birkaç ay alabileceği belirtiliyor.

HIZ SINIRININ RİSKLERİ DE VAR

Yol yardım servisi şirketi AA ise, yeni düzenlemelerin olası risklerine dikkat çekti, bazı durumlarda araç sollarken ya da otobana çıkarken hızı biraz artırmanın hayat kurtarabileceğini belirtti. Şirket CEO’su Edmund King, “Yeni araç içi teknolojilerin hayat kurtaracağına şüphe yok. Acil fren sisteminin tüm araçlarda zorunlu olmasının makul bir açıklaması var. Ancak akıllı hız adaptasyonu sistemi için durum bu kadar net değil” dedi.

SAĞ AYAK HAKİMİYETİ ÖNEMLİ

Edmund King şöyle devam etti: “En iyi hız sınırlama sistemi sürücünün sağ ayağıdır. Doğru hız her zaman trafik levhalarındaki hız limitinin biraz altıdır. Örneğin okulların olduğu bir bölgede, otomatik hız sınırlama sistemi (ISA) aracı izin verilen azami hızda gitmeye zorlayabilir. Çarpışan arabalarda da hız kesme limiti var ama onlar da kaza yapıyor.”

1 YORUM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here