Ana Sayfa Genel Amerikan gibi Koreli

Amerikan gibi Koreli

Hyundai’yi D SUV sınıfında temsil eden Santa Fe modelini yeniledi. Beşinci nesliyle yollara çıkan model tek donanım tek motor seçeneği ve 7 kişilik olarak 3.9 milyonun üzerinde fiyatıyla geldi. Yeni hibrit motorla dikkat çeken araç, daha gelişmiş bir batarya teknolojisi sunuyor.

Güney Koreli otomotiv üreticisi Hyundai D segmentindeki temsilcisi Santa Fe modelini yeniledi. Beşinci nesliyle yola çıkmaya başlayan model oldukça iddialı bir tasarımla geldi. Neredeyse çeyrek asırlık bir model haline gelen araç 24 yılı geride bıraktı. Yeni tasarımıyla artık tam olarak ABD pazarına hitap etmeye başladı. Dış ve iç tasarımda radikal bir dönüşüm sergileyen Hyundai Santa Fe, artık bolca ‘H’ figürü barındırıyor. Markanın 100’e yakın noktasında yer verdiği bu yeni H figürü otomobilin adeta 4 bir yanını ve iç mekanını kaplamış. Kaput çizgisi ve keskin çamurluklar, Santa Fe’nin muhteşem tasarım detaylarından bir diğeri. Geleceğe yönelik aydınlatmanın bir örneği olan H-light LED lambalar, birleşik bir çizgide birleşirken aynı zamanda aracın özenle tamamlanmış krom radyatör ızgarasıyla uyum sağlıyor.

20 İNÇ’LİK JANT KULLANILMIŞ

En az ön kadar dikkat çekici olan yan profil de temiz ve güçlü bir hacim hissini sağlam gövde oranlarıyla birleştirerek benzersiz ve büyüleyici bir stil ortaya çıkarıyor. Arttırılmış uzunluk ve yükseklik, daha uzun dingil mesafesi ve kısaltılmış ön çıkıntı gibi ferah unsurlarla yeniden tanımlanan Hyundai Santa Fe benzersiz stili, tamamlayıcı bir tavan ve kemer çizgisiyle daha da güçlendiriliyor. Buna ek olarak; 20 inçlik alaşım jant tasarımı, genel olarak sofistike ve aynı zamanda şık görünüme katkıda bulunuyor. Köprü tipi bir tavan rayına yer verilirken off road kullanımı da vurgulanmış oluyor. Bununla beraber A sütunundan başlayarak bagaj kapağına kadar uzanan camlar da iç mekandaki ferahlığı ve özgürlüğü artırıyor.

ARKA TASARIM ÇOK TARTIŞILDI

Arka tasarım ise uzatılmış bagaj kapağını tamamlayacak şekilde hazırlanmış. Sade estetiği sağlam bir stille harmanlayan arka taraf, temiz ve rafine bir profil oluşturuyor. Ön taraf ile aynı H-ışık konseptini içeren arka, burada da yatay bir şekilde uzatılmış ve ayırt edici lambalarla öne çıkıyor. Arka stop lambalarında da H şekline yer verilerek tasarımda bütünlük sağlanıyor. Gizli tip arka silecekle desteklenen arka bagaj kapağı, tamamen açıldığında da üstün bir yükleme alanı sunuyor. Bagaj alanının altında da 628 litrelik bir alan sunuluyor. Koltuklar yatırıldığında da bu alan 2253 litre seviyelerini buluyor.

12,3 İNÇ’LİK YENİ GENİŞ EKRAN

İç hacimde dikkat çeken detayların başında yaşam alanı geliyor. Arka tarafta baş ve diz mesafesi oldukça yeterli. Ön kısımda da koltukların yapısı sürüyü sarması oldukça iyi. Ön konsolda 12.3 inçlik iki kavisli ekran bulunuyor. Kokpitin altına doğru yerleştirilen 6,6 inçlik klima kontrolü de kendine özel bir dijital ekrana sahip. Bu ekranlar üzerinden otomobilin birçok alanına hükmetmek mümkün. H figürleri burada da devam etmiş. Ambiyans aydınlatmada koltuklar üzerinde hatta sırtlık bölgelerinde bile mevcut. Yeni Santa Fe’de iki farklı kablosuz şarj alanı bulunuyor. Bu alanlarda soğutma da var. Aynı zamanda torpidonun üst tarafında bulunan ufak bölümde ultraviyole ışıklarla sterilizasyon da yapılabiliyor. Vites seçici de Hyundai’nin yeni modellerinde olduğu gibi direksiyonun hemen arkasına alınmış. Dijital Dikiz Aynası (DCM) ise bir kamera sensörü aracılığıyla gerçek zamanlı arka görüntüleri aynaya yansıtarak görüşü optimize ediyor. Bu gelişmiş dikiz aynası, altındaki bir buton ile dilendiği zaman geleneksel cam ayna şeklinde de kullanılabiliyor. SANTA FE, 12 inçlik Head-Up Display (HUD) yani sanal gösterge paneliyle de güvenlik ve rahatlık sunmaya devam ediyor.

KOCA OTOMOBİLE 1.6 HİBRİT YETERLİ

Yeni SANTA FE, Türkiye’de farklı kullanım tarzlarına da olanak sağlayan güçlü bir benzinli turbo hibrit motor seçeneğiyle sunuluyor. Verimli bir performansa ve aynı şekilde düşük yakıt tüketimine sahip 1.6 litrelik turbo beslemeli motor, 1.49 kWh’lık bataryaya sahip elektrik motoruyla kombine ediliyor. Böylelikle tam 215 beygir güç üreten hibrit otomobilin maksimum torku ise 367 Nm. Yeni SANTA FE, 0’dan 100 kilometre hıza 9.8 saniyede çıkarken ortalama olarak da 7.3 lt yakıt tüketiyor. Hyundai’nin üstün dört tekerden çekiş teknolojisi, Yeni SANTA FE modelinde de kullanılıyor. Akıllı dört çeker sistem, yol ve sürüş şartlarına göre tekerleklere iletilen gücü sensörler sayesinde otomatik olarak gerçekleştiriyor. Eğim kontrolüyle de özellikle dik ve engebeli arazi koşullarında otomatik olarak fren uygulayarak güvenli bir iniş sağlıyor. Bu arada Hyundai SANTA FE, ülkemizdeki az sayıda satışa sunulan 1.6 litrelik dört çeker modellerden biri.

ARACIN FİYATI 4 MİLYON LİRA

Türkiye’de “Progressive” donanım seviyesi ile satışa sunulan SANTA FE 1.6 Hibrit, “ECO” veya “SMART” modu seçildiğinde sürücülerin direksiyon arkasına yerleştirilen vites kulakçıklarıyla rejeneratif frenleme yapmasına da olanak sağlıyor. EV modellerde olduğu gibi üç adımda ayarlama imkanı tanıyan Rejeneratif Denge Kontrolü (RSC), tekerleklerin zeminde kayma olasılığında bile rejeneratif frenlemenin sürdürülmesini sağlıyor. Akıllı Rejeneratif Frenleme özelliği, seyir halindeyken ileri trafik akışına ve navigasyon haritası bilgilerine göre rejeneratif frenleme aşamasını otomatik olarak ayarlayarak verimliliği ve rahatlığı bir üst seviyeye taşıyor. Kısacası, tamamen elektrikli modellerde olduğu gibi hibrit sistemi için gerekli olan enerjinin geri kazanımı daha çabuk ve daha fazla oluyor. Araç tek donanımla tek fiyat seçeneğiyle sunuluyor. 4 çeker sisteme de sahip olan aracın fiyatı neredeyse 4 milyon lira.