Toyota, Türkiye’nin ilk hibrit crossover’ını banttan indirdi. C-HR’ın üretimine başlayan Toyota Türkiye’den Kuzey Amerika ve Afrika’ya’da ihracat yapacak. Yıllık üretim kapasitesini 290 bin adede çıkaran marka araçların yüzde 90’ını ihraç edecek.
Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR, dün gerçekleştirilen törenle üretim hatlarından çıkmaya başladı. Toyota C-HR ile Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Japonya dışında “Yeni Global Platform”da (TNGA) araç üreten ilk denizaşırı üretim tesisi oldu. C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52’den 97’ye çıktı.
ÇALIŞAN SAYISI 5 BİNİ GEÇTİ
Toyota C-HR projesi 350 milyon avroluk yatırımla gerçekleştirildi. Toyota C-HR ile yıllık 150 bin adet olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı oluşturuldu. Ek istihdamla birlikte Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye çalışanı sayısı 5 binin üzerine çıkarken, önümüzdeki dönemde işe alımların devam edeceği belirtildi. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin 22 yılda gerçekleştirdiği toplam yatırım tutarı ise 1.7 milyar avroya ulaştı. Toyota C-HR’ın yanı sıra aynı hatta Corolla ve Verso modellerinin de üretimine devam edecek olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Eylül ayında üç vardiya üretime geçerek, günlük üretimini 960 adede çıkardı.
TÜRKİYE’DEN GİDECEK
Toyota C-HR’ın, Avrupa pazarından sonra, en büyük ihracat pazarı Amerika Birleşik Devletleri, Kanada gibi Kuzey Amerika ülkeleri olacak. Toyota C-HR, Tayvan, Afrika ve Ortadoğu ülkelerinin de aralarında olduğu toplam 45 yeni pazara daha Sakarya’dan ihraç edilecek. Üretim bu yıl yüzde 33, 2017 yılında ise yüzde 140 oranında artacak, ihracat oranı ise yüzde 90’a çıkacak. Böylece Toyota Otomotiv Sanayi, Toyota C-HR ile Türkiye’nin otomotiv ihracatına büyük katkı sağlayacak.
YILLIK ÜRETİM 175 BİN ADET
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdür ve CEO’su Hiroshi Kato, “C-HR üretimiyle birlikte fabrikamızın kapasitesi yüzde 85 arttı. C-HR üretim kapasitemizin yüzde 60’ını kapsayacak. Toplam üretimimiz yıllık 290 bin adedi bulurken, bunun yüzde 70’i ihracata gidecek. C-HR’nin ise yüzde 90’ı ihraç edilecek. C-HR’nin yıllık ortalama üretimi 175 bin adet olacak. Bunun yaklaşık 157 bini Türkiye’den tüm dünyaya ihraç edilecek.
EN ÖNEMLİ ÜRÜNÜMÜZ C-HR
Toyota Motor Avrupa Genel Müdür ve CEO’su Dr Johan van Zyl ise “Crossover segmenti çok hızlı bir şekilde büyüyor. Bu segmenteki en önemli ürünümüz C-HR olacak. Hibrit teknolojisi, Avrupa ve global stratejimizin temelini oluşturuyor. Bu segmentte C-HR modeliyle çok güçlü bir giriş yapacağız. İhracatlarımız 2017’de başlayacak ve bunu tamamen Toyota markasıyla gerçekleştreceğiz. 2020 yılına kadar, Avrupa’da sattığımız her iki araçtan birinin hibrit motorlu olmasını planlıyoruz” dedi.
YILDA 5 BİN C-HR HIBRIT SATACAĞIZ
Toyota Türkiye Pazarlama CEO’su Ali Haydar Bozkurt, ürünün fiyatıyla ilgili açıklama yapmazken yeni modelle ilgili şöyle konuştu: “C-HR’ye Türkiye’den inanılmaz bir talep var. Araç daha çıkmadan formlar üzerinden binlerce talep aldık. İlk yıl kısıtlı üretim sebebiyle satış hedefimizi 10 bin olarak belirledik. Yeni teşvik kanunuyla hibrit satışımız kuşkusuz artacak. Eğer ki bu teşvik olmasaydı, Türkiye’de 1.2 litrelik motor seçeneği ağırlıklı olarak tercih edilecekti. Şimdi bütün planlar değişti. Artık yeni hedefimiz bu 10 binlik adetin yarısını hibrit versiyonumuz oluşturacak. Bu hesaplamayla yılda Toyota olarak 5 bin adet hibrit C-HR satacağız.”
GÖKHAN KARA-SAKARYA