Toyota dünyanın en değerli otomotiv markası olma yarışında yine zirvede. Otomotiv alanında en değerli marka olan Toyota’nın 44.6 milyar dolarlık marka değeri bulunuyor.
Toyota, dünyanın en değerli otomotiv markası araştırmasında bir kez daha zirvede yer almayı başardı. Dünyanın en saygın ekonomi dergileri arasında yer alan Forbes tarafından tüm endüstrileri kapsayan “2019 Dünyanın En Değerli Markaları” araştırma sonuçlarına göre Toyota, otomotiv alanında en değerli marka oldu.
Markaların son üç yıldaki kazanımlarının ve endüstrideki başarılarının dikkate alındığı değerlendirmede, Toyota geçen yılki değerini koruyarak 44.6 milyar dolarlık marka değeriyle dikkat çekti.
Dünyanın en değerli otomobil markası seçilen Toyota, 2018 yılında en yakın rakibinden 1 milyon 300 binden daha fazla satış gerçekleştirerek dünyanın en çok tercih edilen otomobil markası da olmuştu. Geçtiğimiz yıl dünya toplamında 8 milyon 91 bin 277 adetlik satış gerçekleştirerek “lider marka” unvanıyla sektördeki gücünü bir kez daha kanıtlayan Toyota aynı zamanda herkes için hareket özgürlüğü sağlayan çözümler üreterek teknoloji konusunda da başarısını ortaya koyuyor.
[…] Otomotiv sektörü iç pazarda hızla daralırken ikinci el araçta işler iyi gidiyor. Yeni model yılı, artan kur ve sona eren özel tüketim vergisi (ÖTV) teşviğiyle birlikte fiyatlar yeniden alev aldı. Düşen alım gücünün de etkisiyle satışlar oldukça düştü. Sadece yılın ilk 7 ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 47,5 azaldı. Temmuz 2019’da ise yüzde 66’lık küçülme söz konusu. Sıfır otomobil almak iyice cep yakmaya başlarken ikinci ele olan talep hızlandı. […]