Alman otomobil üreticisi Opel, B-SUV segmentindeki temsilcisi Mokka’yı yeni nesil dizel otomatik şanzımanıyla donattı. Güçlü ve ekonomik bir motor seçeneğiyle yeniden gönüller de taht kurmak isteyen Mokka, yüksek sürüş pozisyonuyla iyi bir seçenek sunuyor
Son zamanların adeta vazgeçilmez araç, modellerinden olmaya başlayan SUV otomobiller, markaları farklı bir rekabet yarışına yöneltti. Opel’de bu pazara Mokka ile sert bir giriş yaptı. Opel’in SUV versiyonu Mokka, iri ve bir o kadara da sevimli yapısı ile tüketicinin karşısına çıktı fakat, bir eksiği vardı. Özellikle İstanbul’un karmaşasında otomatik şanzıman tercihi artarken, bu duruma kayıtsız kalamadı ve sonunda dizel otomatik versiyonuyla Opel kullanıcılarının yüzünü güldürmeyi başardı. Bizimde bu ay ki test konuklarımız arasında yer alan Mokka’da 1.6 115 HP benzinli, 1.4 Turbo benzinli 140 HP ve yeni 1.6 litre turbo dizel 136 beygirden oluşan 3 farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. Otomatik ve manuel şanzıman seçeneğini de sunan model de 4 tekerden çekiş sistemi de var. Modern görünümü ve heybetli yapısı Mokka’yı tarif ederken kullanabileceğimiz belirgin özellikleri arasında yer alıyor. Önde iri ve büyük farlar diğer Opel modellerini anımsatıyor. Şişkin çamurluklar ve belirgin kat çizgileri de diğer Opel modellerine yakın tasarım anlayışı olarak görülüyor. Birçok SUV’daki gibi tamponların altı siyah ve farklı renkli olarak boyanmış bu da araca farklı bir hava katıyor. U şeklindeki bagaj kapağı sade ama diğer detaylar oldukça başarılı. Opel Mokka’nın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4,27 metre, genişliği 1,77 metre iken yerden yüksekliği de 1,65 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Kaliteli malzeme
Opel Mokka’nın iç mekanı diğer Opel modellerinden farksız desek yeridir. Tüm Opel modelleri gibi Mokka’da da müzik sistemi ile boğuşmadan alışamıyorsunuz. Özellikle radyo frekansı aramak için savaş vermeniz gerekiyor. Orta konsol müzik sistemine oranla daha anlaşılır bir yapıya sahip.
Orta konsolda ve kapı ceplerinde küçük eşyalar için oldukça başarılı gözler var. Kokpit olarak ailesindeki diğer modelleri hatırlatan Mokka, malzeme konusunda başarılı. Sürücü koltuğunun yan desteği konfor oranını arttırmış. Sürüş pozisyonu konusunda koltuk ve direksiyon ayarı yeterli seviyede. Okunaklı göstergelerden kolay şekilde veriler alınabiliyor. Sinyal kolundan gösterge tablosunun ortasındaki ekrana müdahale edebiliyorsunuz. Arka koltuklarda ideal diz ve baş mesafesine sahip. Bagaj hacmi de sınıfındaki diğer araçlarla kıyaslandığında yeterli büyüklükte. Mokka, 356 litrelik bagajı ile rakiplerinden sıyrılıyor.
1,6 litrelik dizel otomatik
Test konuğumuz olan Opel Mokka’da 1.6 litrelik CDTI motor bizde otomatik şanzıman seçeneğiyle konuk oldu. Yeni nesil dizel ünite sessiz çalışması ve ekonomisiyle beğenimizi kazandı. Bu motor 3500d/d’da 136 beygir güç üretirken maksimum torkuda 2000d/d’de 320 Nm. Saatte 188 kilometre hıza ulaşan araç, 0’dan 100 kilometre hıza 10,9 saniyede ulaşıyor. Otomatik şanzımanlı test aracımızın manuel kullanma imkanı da sunuyor. Birçok otomobilde manuel konumda vites kolu ileri geri hareket ettirilirken Mokka’nın vites topuzunun üzerinde artı ve eksi butonuna basmak gerekiyor. Yeni nesil dizel otomatik Mokka, fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 5,1 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken bizim kullanımız boyunca araç, 6 litrelik tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Yolun daha sakin olduğu zamanlarda ise bu tüketimi 5 litre seviyelerine indirmekte mümkün. Yol tutuş konusunda beğeni toplayan model, sert virajlarda hafif kaymalar gerçekleştirse de ESP hemen devreye giriyor.
ALİ YILDIRIM
[…] KAYNAK […]