Ana sayfa Güncel PEUGEOT PARTNER TEPEE 1.6 HDi TESTİ

PEUGEOT PARTNER TEPEE 1.6 HDi TESTİ

PAYLAŞ

Türkiye’de genellikle hem binek hem de ticaret amacıyla kullanılan hafif ticari araçlar, daha çok konfor odaklı olmaya başladı. İlk olarak 1996 yılında pazara çıkan Peugeot Partner, binek versiyonuna Tepee ismini de ekledi ve ufak operasyondan sonra son halini aldı

Fransız üretici Peugeot, Partner Tepee’yi yeniledi. Artık daha dinamik bir tasarım anlayışı sunan marka dikkat çekiyor. Büyüyen çekik ve köşeli far blokları, LED’ler kalite algısını yükseltmiş. Krom çerçevelerle çevrelenen ön ızgara binek modellerden tanıdık ve sanki konforuna atıfta bulunuyor. Test konuğumuz Partner Tepee’nin yan ve arka kısımda pek bir değişiklik yaşanmamış. Marka logosu biraz daha ufalmış ve Peugeot yazısı logonun altına konumlandırılmış. Partner Tepee’nin arka camıda 90 derecelik bir açılma açısına sahip. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.38 metre, genişlik 1.55 metre iken yerden yüksekliği de 1.80 metre olarak kayıtlara geçmiş.

peugeot partner tepee testi otogundem3

Ferah iç hacim
Misafirimizin iç mekanına baktığımızda, yüksek oturma pozisyonu başarılı bir görüş açısı sağlamış. Ferah bir iç hacme sahip olan araçta kullanılan malzemeler ve işçilik oldukça başarılı. Sade deri direksiyon simidi üzerinde hiç bir kısa yol tuşu bulunmuyor. Sadece aracın sağ ve sol taraflarında ufak kollar hız sabitleme ve media kombinasyonlarını yönetiyor. Orta konsolu oluşturan dört köşedeki yuvarlak öğelerden üst ikisi havalandırma kanallarına ev sahipliği yaparken sağ altta olanı eşya gözü olarak kullanılıyor. Hemen bunu tam ortasında 7 inçlik renkli dokunmatik ekran yer alıyor. Ekranın altında dijital klima yer alırken hemen gerisinde vites topuzuna yer veriliyor. Camların açma kapama fonksiyonları, stop&start butonu burada yer alıyor. Sürgülü kapılar sayesinde kolay inilip binilen arka kısımda diz mesafesi yeterli. Allure donanım seviyesiyle konuğumuz olan Partner Tepee’de bağımsız sökülebilen arka koltuklar ve açılabilir masa standart olarak sunuluyor. Zenith tavanı, dört büyük pencereden gökyüzünü görmenizi sağlıyor. Havalandırma ızgaralarına bağlı bir ambiyans koku dağıtıcısı tavanda yer almış. 675 litrelik bagaj hacmi arka koltukların katlanmasıyla 2650 litreye, tamamen çıkartılmasıyla 3000 litreye ulaşıyor.

peugeot partner tepee testi otogundem

115 beygirlik dizel
PSA grubunun geliştirdiği ve bir çok markanın değişik modellerinde başarıyla görev yapan 1.6 litrelik dizel ünitenin 115 hp’lik versiyonu, Partner Tepee’yi başarıyla sırtlıyor. Bu motorun en büyük avantajı torkunu düşük devirlerde üretmesi ve bazı dizel ünitelerde olduğu gibi sürekli yüksek devir istememesi. Test aracımızın HDi motoru 3600 d/d’da 115 hp güç ve 1500 d/d’dan itibaren 240 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12,3 saniyede gerçekleştiren aracın ara hızlanmaları da gayet başarılı. 5 ileri manuel şanzımanın ön tekerlere ilettiği güç, aracı 172 km/s hıza ulaştırabiliyor. 1.6 litrelik dizel motorlar içerisinde en az yakıta ihtiyaç duyan motorlardan biri olan HDi, testimiz süresince ortalama 6.5 lt/100 km sarfiyat gerçekleştirdi. Süspansiyonların yapısı da Peugeot Partner Tepee ile rahat yolculuklara kapı aralıyor. Yeterince net olan direksiyon sistemi sayesinde yönlendirme konusunda hiçbir sıkıntı yaşatmayan aracın yol tutuşu da gayet tatminkar. Peugeot Partner Tepee’nin başlangıç fiyatı 50 bin 400 lira.

peugeot partner tepee testi otogundem1

DETAYLAR OTO GÜNDEM’İN 15. SAYISINDA TIKLANYINIZ

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here