Ana Sayfa Test HYUNDAI i20 COUPE 1.4 MPI TESTİ

HYUNDAI i20 COUPE 1.4 MPI TESTİ

Güney Koreli otomotiv üreticisi Hyundai, i20 modelinde yakaladığı başarıdan güç alarak daha sporcu bir versiyon üretti. İ20 Coupe ismiyle pazarda yer alan model, Türkiye’nin ilk yerli 2 kapılı araç olma özelliğini taşıyor

Hyundai’nin B segmentinde ki temsilcisi olan i20 yep yeni bir versiyon ile tekrar sahne alıyor. Tek motor seçeneğiyle üretilen model, Türkiye’nin ilk yerli iki kapılı araç olma özelliğine sahip. Hyundai i20 Coupe cazip fiyatı ve zengin donanımıyla öne çıkıyor. Bu ay ki test konuğumuz olan yerli sporcu, manuel vitesli versiyonuyla zengin bir donanım listesine sahip. Tasarım açısından araca bakacak olursak, karaktersitik altıgen ızgaranın farklı bir bakış açısıyla dizayn edildiğini görüyoruz. Ters altıgen ızgara, yeni tasarlanmış ön tamponla birlikte coupe bir araca özgü bir sportif görünüm sağlamış. Arka taraf da kardeşinden farklı. Daha dinamik, daha çevik ve daha estetik bir ambiyansa sahip arka tasarımda yukarı doğru uzayan omuz çizgisi ve daha geniş çamurluklar dikkat çekiyor. 5 kapılı versiyondan farklı A, B ve C sütunlarının kullanıldığı araç, standart bir i20’den 10 milimetre daha uzun, 4 milimetre daha dar ve 25 milimetre daha alçak.

hyundai i20 coupe testi otogundem3

Bagaj hacmi 311 litre
Araç, tamamen farklı bir otomobil olduğunu yeni eklenen turuncu iç mekan rengiyle devam ettiriyor. Bu özel renk kokpitte ve koltuk döşemelerinde kullanılarak sportif bir ambiyans yakalanmış. Bu rengin yanı sıra 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar da sportif kimliği destekliyor. Alçak oturma pozisyonu ve geniş kapı eşiğiyle spor bir otomobil olduğunu vurgulayan araç, önde ferah bir hacim sunuyor. Arka bölümse, eğimli tavan sebebiyle pek rahat sayılmaz. Aracın 311 litrelik bagaj hacmi de segmentinin en iddialı değerlerinden olmuş. Araçta 6 havayastığı, ESP, yakış kalkış desteği, lastik basınç göstergesi, Cruise Control, 17 inç alaşık jantlar, LED gündüz farları, viraj aydınlatmalı sis farları, elektrikli katlanır aynalar, park sensörü gibi uzun bir listeyle sunuluyor.

hyundai i20 coupe testi otogundem2

100 beygirlik benzinli
Hyundai i20 coupede kullanılan 1.4 litrelik benzinli ünite, 100 beygir güç ve 134 nmtork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor, yeterli çekişe sahip. 0-100 km/s ivmelenmesini 13.2 saniyede tamamlayan araç, saatte 170 kilometre sürate ulaşabiliyor. Sakin sürüş karakteri ve sessiz motor, konforu destekliyor. Tatlı sert süspansiyon sistemine rağmen aracın konfor seviyesi oldukça başarılı. Benzinli ünite, sakin çalışma karakteriyle yakıt tüketiminde başarılı sonuçlara imza atıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 5.5 litre. Bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan 6.7 litrelik ortalamaya ulaştık. Hyundai, i20 Coupe için 51 bin 000 lira yeterli. Otomatik şanzıman seçeneği için 5 bin lira fark ödemek gerekiyor ve panaromik açılır cam tavan ise 2 bin 750 liralık etikete sahip.

hyundai i20 coupe testi otogundem1

DETAYLAR OTO GÜNDEM’İN 15. SAYISINDA TIKLANYINIZ

Önceki İçerikPEUGEOT PARTNER TEPEE 1.6 HDi TESTİ
Sonraki İçerikFIAT 500 İÇİN ÖZEL SÜRÜŞ AYAKKABISI