Geçtiğimiz yıl Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuar’ında ilk kez gösterilen Renault Megane 4’üncü nesliyle tekrar yollarda. Nisan ayında Türkiye’de de boy göstermeye başlayacak olan Yeni Megane’nı Oto Gündem ekibi olarak Portekiz Lizbon’da ilk sürüş deneyimini gerçekleştirdik
Fransız otomobil devi Renault, geçtiğimiz yıl Frankfurt’ta perdesini açtığı Megane modelinin ilk sürüşünü Portekiz’de Oto Gündem ekibi olarak gerçekleştirdik. 1995 yılında ilk kez piyasaya çıkan model, günümüze kadar 6.6 milyon adetin üzerinde satış başarısı gösterdi. Öncelikli olarak Aysa, Avrupa ve Okyanusya’da satılacak olan yeni Megane, Türkiye pazarına Nisan ayında giriş yapacak. Renault Clio 4 ile başlayan tasarım anlayışını devam ettiren marka, Talisman ile başlattığı devrimi Megane ailesinede bulaştırdı. Tasarım açısndan araca bakacak olursak, güçlü omuz çizgileri ve dinamizim Megane oldukça sportif bir görünüme bürümüş. Aracın ön kısmnda yer alan LED teknolojisi 3 boyutlu efektide veriyor. C şeklindeki LED farlar Renault markasının yeni yüzünü sergiliyor. Tüm modellerde standart olarak sunulacak olan full-led teknolojisi, özellikle gece görüşlerinde uzun menziller vadediyor. Yeni Megane’da sportif bir ön tampon yer alıyor ve geniş hava girişleri bu sportifliğe katkı sağlıyor. Aracın yan kısmına baktığımızda dinamik çizgiler ve krom detaylar burada da kendini göstermiş. Arkada, sürekli yanan LED farlar, EdgeLight teknolojisi sayesinde yatay ışık imzası sunuyor. Yeni EdgeLight teknolojisi sayesinde derin, koyu kırmızı bir ışık ile 3D fırça darbesi etkisi uyandırmış.
Megane sedan yılın ikinci yarısında
Yeni Megane sedan yılın ikinci yarısında gelecek fakat, Türkiye’ye gelmesi için şuan bir çalışma yok. Yeni Megane’nn boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 64 mm artarak 3.35 metreye, genişlik 1.81 metre yerden yüksekliği ise 1.44 metre olarak kayıtlara geçmiş ve dingil mesafesi ise 2.66 metre.
Spor iç hacim
Portekiz’in Lizbon şehrinde kullanma fırsatı yakaladığımız Megane’nin iç mekanına girdiğimizde, sportif havanın burada da devam ettiğini görüyoruz. Özellikle GT versiyonun spor koltukları vücudu çok iyi sarıyor ve daha sert bir kullanım gerçekleştirmemizi sağlıyor. Mavi üst dikiş ve spor logoları ile sunulan yeni model, ergonmi açısından da başarılı. Yeni Megane’de yumuşak ve sert malzemeler tercih edilmiş. Gerek ön konsolda gerekse kapı içlerine kadar işlenen yumuşak malzeme altlara indikçe yerini sert plastiğe bırakıyor. Kumaş ve alcantara karışımı koltuklar oldukça rahat. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları bir önceki versiyona göre daha çok kombinasyona sahip. Direksiyon simidinin sağ tarafında Renault için klasikleşmiş olan müzik sisteminin kontrol kolu yer alıyor. Hemen direksiyonun üst kısmında konumlandırılan renkli Head Up Display Yeni Megane’da da bulunuyor. Katlanır Head Up Display göstergesi bir yandan güvenliği ve sürücü konforunu artırırken öte yandan sürüş desteklerinin kullanımını kolaylaştırıyor.
8.7’’ dikey ekran
Özellikle iç mekanda dikkatlerimizi çeken renkli ekran 7’’ yatay ve 8.7’’ dikey olarak iki formatta sunuluyor. R-Link 2 ile kombinasyon halinde olan bu ekranda navigasyon, telefon, uygulamalar ve radyo gibi unsurların daha kolay kullanılabilmesi için ses tanıma fonksiyonu da mevcut. Özellikle 22 cm boyutunda olan bu dikey ekran güncel hayatın teknolojisinden esinlenmiş. Özellikle tablet ve akıllı telefonda olan kullanım kolaylıklarını sağlayan dokunmatik ekran, aracın pek çok teknolojisine ulaşma imkanı sağlıyor. Beş farklı sürüş modunun yer aldığı Megane’da, Neutral, Sport, Comfort, Perso ve Eco modlarına yer verilmiş. Özellikle GT versiyonunda Eco modunun yerini ‘R.S. Drive’ modu alıyor. Aracın arka kısmında baş ve diz mesafesi yeterli. Arka kısımda kolaylıkla 3 kişiye seyehat imkanı sağlayan Yeni Megane’nın bagaj kapasitesi ise 434 litre.
Segmentinde bir ilk 4Control
Segmentinde ilk kez sunulan 4Control sistemi Yeni Megane’da elektronik süspansiyon kontrolü ile bir araya geldi. Sistem düşük hızlarda ya da park ederken de manevra kabiliyetini artırıyor. 4Control sayesinde manevra kabiliyetini artırmak için aracın arka tekerlekleri ön tekerleklerin tersi istikametine dönüyor. Söz konusu geçiş işlemi Sport modunda 80 km/s altında diğer modlarda ise 60 km/s altında meydana geliyor. Böylelikle araç kısa dingil mesafeli bir araçla benzer hassas ve dinamik kullanım özelliklerine kavuşuyor. Bu hız eşiklerinin üzerinde ise arka tekerlekler öndekilerle aynı istikamette dönerek bir üst segmente ait uzun dingil mesafeli araç hissi uyandırıyor. Bu durumda virajlarda denge hissi verirken viraj kabileyitide artıyor. ‘Launch Control’ sayesinde Yeni Megane GT, durağan halde kalkışları rahatlıkla yapıyor. Sistemin çalıştırılması çok basit, sürücünün sol ayağı fren pedalındayken Launch Control direksiyondaki vites iki kulakçığının çekilip tutulmasıyla devreye giriyor. Bu esnada ön panelde ‘LaunchControlOn’ mesajı beliriyor. Sürücü sağ ayağı ile gaz pedalına bastığında ise diğer ayak frenden çekilir çekilmez çekiş başlıyor.
2 benzinli 4 dizel motor
Yeni Megane Türkiye pazarında 2’si benzinli, 4’ü dizel olmak üzere 6 farklı motor seçeneği ile pazara sunuluyor olacak. GT serisi özel siparişle gelecek ve 1.6 litrelik benzinli motor turbo şarj destekli olacak. 205 beygir güç ve 280 Nm torka sahip olan Megane GT’yi Lizbon şehrinde kullandık. Güçlü motor ve EDC şanzıman ile kombine edilen araç, Renault serisinin yenilenen tüm özelliklerini taşıyor. 4 control sisteminide sunan versiyon en ufak virajlarda bile yol tutuş başarısını hissettiriyor. Daha sert virajlarıda anlının akıyla çıkan model, tüketim konusunda da oldukça cüretkar. 100 kilometrede 6 litrelik tüketim değerini yansıtan GT, bizim 50 km’lik sürüşümüzde 8.8 litrelik bir tüketim yansıttı. Türkiye’de Nisan’dan itibaren satışa sunulan motorlara bakacak olursak, 1.2 litrelik EnergyTCe motor, 130 beygir güç üretiyor ve maksismum torkuda 205 Nm. Bu motor EDC şanzıman ile de sunuluyor. 1.6 litrelik benzinli 16V motor Renault’un klasikleşmiş motorlarından ve 115 beygir güç sunuyor.
100 kilometrede 4 litre
Son zamanlarda oldukça büyük ilgi gören dizel motor konusunda da Fransız üretici oldukça cüretkar davranıyor. 1.5 litrelik dCi motor Renault’un, başarlı ürün gamlarından. 90 beygirlik güç üreten bu motorun maksimum torkuda 220 Nm. 1.5 litrelik dizel motorun bir diğer versiyonuda 110 beygir gücünde, bu motorun birde EDC şanzımanlı versiyonuda yer alıyor. Bir diğer motor seçeneği olan 1.6 litrelik dizel ünite 130 beygir gücünde. Bizimde Lizbon’da sokaklarında kullandığımız dizel ünite, 100 kilometrede 4 litrelik bir tüketim gerçekleştiriyor. Bizim sürüşümüz boyunca ortlamada 6 litrelik tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Oldukça dinamik ve ekonomik olan bu motor seçeneği, otomatik seçeneği ise yılın ikinci yarısından itibaren gelecek. Energy dCi 165 beygirlik dizel ünite 380 Nm tork üretiyor. Megane GT’nin motor serisini tamamlayacak ve özel sipariş ile gelecek
ALİ YILDIRIM