Fransız Otomotiv üreticisi Citroen, C4 modelinde artık daha sarsıntısız bir şanzımana kavuştu. Özelikle 1.2 litrelik benzinli motor seçeneğinde kullandığımız araç, konfor odaklı bir kullanım tarzı sunuyor
Misafirimiz olan Citroen C4’e ilk etapta tasarım açısından bakacak olursak. Ön kısımda yer alan agresif görünüm yeni modelde de devam ediyor. Kromajlı Citroen logosu artık daha büyük ve ön kaput daha yeni çizgileriyle daha kaslı görünüyor. Ön yüz, farların yeni tasarımıyla birlikte değişen bakışı sayesinde hemen fark ediliyor. Tamponlara doğru incelen far tasarımı, LED gündüz sürüş farlarının kullanımıyla Citroen C4’te daha şık bir görünüm sunmuş. Dik stop grubu yerine bagaj kapağına kadar taşan yatay bir stop grubu kullanmış. LED’li arka stoplar kalite algısını arttırmış. C4, ciddileşen tasarımı, büyüyen boyutları ve ferah iç mekanıyla dikkat çekiyor. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.32 metre, genişliği 1.78 metre iken yerden yüksekliği de 1.52 metre olarak kayıtlara geçmiş. C4’ün aks mesafesi 2.60 metre bu boyutlarla araç iç mekanı hakkında bilgi veriyor.
408 litrelik bagaj
Şık tasarım iç mekanda da kendine yer bulmuş. İç mekanda kalite üst düzeyde. İlk dikkat çeken ise üzerinde bolca tuş bulunan direksiyonu simidi. Birçok komut direksiyonu bırakmadan gerçekleştirilebiliyor. Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsol gayet hoş görünüyor. Güzümüze çarpan en büyük değişiklik ise yeni direksiyon simidi oluyor. Selefinde kullanılan göbeği sabit direksiyon simidinin yerine artık geleneksel bir direksiyon kullanılmış ve oldukça teknolojik görünüyor. Minik vites kolu C4’ün iç mekanındaki bütünlüğü bozmayan harika bir tasarıma sahip. C4 gerek konsolda, gerekse kapı içlerinde barındırdığı yumuşak yapılı kaplamalarıyla kalite hissini yaşatıyor. Arka kısımda baş ve diz mesafesi açısından problem yok. Araçta yeterince saklama gözüne de yer verilmiş. Citroen C4’ün bagaj hacmi ise 408 litre olarak kayıtlara geçmiş.
EAT6 şanzıman
Citroen C4’ün kalbinde 1.6 HDİ ve 1.2 litrelik Puretech motor seçenekleriyle sunuluyor. Bize konuk olan 1.2 litrelik benzinli ünitenin asıl hüneri EAT6 adı verilen otomatik şanzımanı artık daha sarsıntısız bir yolcuk imkanı sunan model, bir önceki versiyona göre daha seri diyebiliriz. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen araç, 5500d/d’da 130 beygir güç sunarken, maksimum torkuda 1750d/d’dan itibaren 230 Nm olarak kayıtlara geçmiş. Maksimum 197 kilometre hız yapıyor ve 0’dan 100 kilometre hıza 11.4 saniyede ulaşıyor. Araçta sunulan süspansiyon sistemi, yumuşak bir karaktere sahip. Konfor seviyesini oldukça artıran sistem, aracın viraj performansını da düşürmüyor. Yeni motordan çok otomatik şanzıman aracın karakterini etkilemiş. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 4.9 litre yakıt tüketen araç, bizim kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan rakam ise 5.8 litre oldu.
ALİ YILDIRIM