Ana Sayfa Genel Pandemiyi fırsata çevirdi ilk 10’a girdi

Pandemiyi fırsata çevirdi ilk 10’a girdi

Citroen Türkiye, PSA ile birlikte atağa geçti. 2020 yılında satış rekoru kıran marka, yüzde 128 büyüme kaydetti. Citroen markalar sıralamasında dört basamak birden yükseldi ve 10’uncu sıraya yerleşti.

Citroen Türkiye ‘de pandemiye rağmen basamak atladı. Mart 2019 itibariyle Groupe PSA Türkiye çatısı altında yepyeni bir ekiple faaliyete başlayan marka, pazarın üzerinde büyüme trendi gösterdi. 2020 yılında, 22 bin 254 adedi otomobil, 5 bin 226 adedi hafif ticari olmak üzere toplamda 27 bin 480 adet satış gerçekleştiren Citroën Türkiye, pazar payını yüzde 2,5’ten yüzde 3,6’ya yükseltti. Markalar sıralamasında da dört basamaklık bir yükselişle 10. sıraya yerleşen Citroën Türkiye, hızlı yükselişini sürdürüyor.

Citroen C5 Aircross

OTOMOBİL SATIŞINDA İLK 5’E GİRDİ

Binek ve ticari araç pazarlarına ayrı ayrı bakıldığında ise Citroën Türkiye’nin başarısı yine dikkat çekiyor. Binek otomobil pazarında elde edilen 22.254 adetlik satış ile %152 büyüme gösteren Citroën Türkiye, pazar payını en çok artıran otomobil markası oldu. Ticari araç pazarında da satışlarını geçen seneye göre %63 artıran Citroën Türkiye, markalar sıralamasında iki basamak birden yükselerek beşinciliğe yerleşti.

CİTROEN C4 İKİNCİ ÇEYREKTE GELİYOR

Citroën Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, 2021 yılı için yapmış olduğu değerlendirmede; “Geçtiğimiz yıl hepimiz için çok zorlu koşullarda geçti ama yakaladığımız başarı olumsuz koşullar karşısında ne kadar çabuk aksiyon alabildiğimizi gösteriyor. 2021 yılında otomotiv pazarını 700 bin adet olarak öngörüyoruz. Biz Citroën olarak bu pazarda 39.500 adet satış ile %5.6 pazar payı elde ederek yakaladığımız başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz. Yılın ikinci çeyreğinde gerçekleştireceğimiz Yeni Citroën C4 lansmanı ile birlikte son yıllarda yer almadığımız C-HB segmentinde önemli bir oyuncu olacağız. Yılın üçüncü çeyreğinde de Yeni Citroën C3 Aircross SUV modelimiz yenilenecek ve segmentinde daha iddialı bir konumda olacak. Tüm bu yeni model lansmanlarımız, güçlenen bayi teşkilatımız ve müşteri memnuniyetini odak noktamız olarak belirleyen anlayışımız sayesinde istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz.”dedi.