Dacia hikayesi Türkiye’de 16 yıl önce başladı. Türkiye’deki serüvenine 16 yıl önce başlayan Dacia, 400 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Logan sedan ile tüketiciye merhaba diyen marka, vitesi Sandero’yla yükseltti. Duster ile zirveye tırmanan marka, 4×4’ün vazgeçilmezi oldu. 2004 yılında tek model ile pazara sunulan Dacia, bugün 6 modelden oluşan geniş ürün gamına sahip bir marka.
Dacia hikayesi Türkiye’de 16 yıl önce başladı. Türkiye’deki serüvenine yaklaşık 16 yıl önce başlayan Dacia, 400 bin adetlik satışa ulaştı. Renault Grubu’nun 1999 yılında bünyesine kattığı Dacia’nın ilk modeliyse Logan sedan idi. Ulaşabilir fiyatıyla dikkat çeken marka, bu zamana kadar hep halkın aracı oldu. Dacia, ürün yelpazesini 2008 yılında Sandero ve Sandero Stepway modelleri ile zenginleştirdi. Kompakt ve ferah bir iç mekana sahip B segment modeli Sandero kısa sürede beklenenden fazla ilgi gördü.
2010’DA DUSTER İLE DEVRİM YAPTI
Marka, 2010 yılında ise devrim niteliğinde bir SUV model olan Duster’ı erişilebilir bir fiyatla pazara sunarak ezber bozmaya devam etti. Sandero (Stepway dahil), bugüne dek toplam 2.1 milyon, Duster ise 1.6 milyon adet satış kaydetti. Marka, 2007’de Logan MCV (station wagon) ve 2012’de Lodgy (MPV) ve Dokker (Multix ve Van) lansmanı ile eksiksiz bir ürün gamına sahip oldu. Dacia, Türkiye’de pazara sunulduğu 2004 yılından 2020 Nisan’a kadar toplam 387 bin 866 adet satış gerçekleştirdi. Marka, Türkiye marka sıralamasında 7 bin 175 satış adedi ve 4,8 pazar payı ile bugün 8’inci sırada yer alıyor. Türkiye’de Duster, lanse edildiği Nisan 2010’dan bugüne müşterilerin büyük beğenisini kazandı. Duster 2013–2019 yılları arasında son 7 yılda 4×4 liderliğini bırakmadı.
6.5 MİLYON ADETLİK SATIŞA ULAŞTI
Sandero ise Türkiye’de 2008 yılındaki lansmanından bugüne dek 104 bin 881 adet, Duster ise 2010 yılından bu yana 119 bin 327 adet satış gerçekleştirdi. Lodgy lanse edildiği 2013 yılından beri 8 yıldır açık ara C-MPV’de segment lideri. Dünya satışları toplam 6,5 milyon adede ulaşan ve Avrupa’da 15’inci yılını kutlayan marka, bu yıl ayrıca Avrupa’nın en uygun fiyatlı elektrikli otomobili olmayı hedefleyen Spring modelinin tanıtımını gerçekleştirdi. Orijinal fabrika çıkışlı Dacia LPG’li versiyonları da yakın zamanda müşterilerle buluştu.