Arabalara kış bakımı nasıl yapılmalı? Otomobilleri kış aylarına hazırlamanın vakti geldi. Öncesinde belirli noktalara dikkat edilmesinin gerekliliğini ifade eden Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem “Havaların soğumasıyla en büyük problem akülerde ortaya çıkıyor. Mevsim değişimlerinde hortum ve contalarda yırtılma ve çatlamalar soğutma ve yağlama sisteminde kaçakların önünü açabiliyor” dedi.
Arabalara kış bakımı nasıl yapılmalı? Mevsimlerin değişmesiyle birlikte araçlarda yavaş yavaş kışlık moda geçiyor. Premium araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, yeni mevsimde otomobil sahiplerinin hayatını kolaylaştıracak pratik tavsiyeler paylaştı. Her yeni kış mevsiminin, bir önceki kış şartlarına göre daha zorlu geçtiğini ve otomobillerin daha sık kullanıma bağlı olarak bakım ihtiyaçlarının arttığını dile getiren Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, özellikle ani hava değişimlerinin lastikten motor yağına otomobillerin birçok noktasına olumsuz etki ettiğine dikkat çekti.
SOĞUK HAVA EŞİTTİR EKSİ BASINÇ
Uzmanlar, mevsim geçişlerinde lastiklerdeki havanın basıncının ani sıcaklık düşüşleri yüzünden düştüğünü ve düşük basıncın yürüyen aksama ciddi zararlar verdiğini belirtiyor. “Haftada bir gün lastik basınçlarını kontrol etmek, gerektiğinde uygun fiyata satın alabileceğiniz kompresörlerle ya da benzin istasyonlarında üreticinin önerdiği basınca yükseltmek, sürücüleri lastik ve yürüyen aksam masraflarından kurtaracaktır. Artık birçok modern otomobilde TPMS adı verilen Lastik Basıncı Kontrol Sistemi bulunsa da, doğru basınç değerlerinin sisteme girildiğinden emin olmak gerekiyor. Depodaki kışlık lastiklerinizin diş derinliği ve üretim tarihini de önden kontrol etmekte fayda var.” uyarısında bulunan Erdem, düşük basıncın direksiyonun ağırlaşmasına, yol tutuş dengesinin bozulmasına ve fren mesafesinin uzamasına sebep olduğuna da değiniyor.
KIŞIN TEK MARŞ YETMEYEBİLİR
Yazın kolaylıkla çalışan otomobillerin kışın “tek marşta” çalışmaması önemli bir sinyal olabilir. Zira zayıf bir akü, soğuk havalarda otomobilin çalışması için gerekli olan elektriği üretemez. Servis kontrollerinde akünün şarj oranının kontrol edilmesini şiddetle tavsiye eden Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, aracını 10 günden fazla kullanmayacak sürücülerin, en az 1 kez 20 dakikalık bir sürüş yaparak aküyü şarj edebileceğini ifade ediyor.
PARK EDİLEN ZEMİN BİLE ÖNEMLİ
Düzenli kontrol ve bakımları aksatılan otomobillerde, sistemli şekilde arızalar ardı ardına geliyor. Bunun en önemli sebeplerinden birisi ise yine hava sıcaklığının düşmesiyle sertleşen contalar ve hortumlar oluyor. Soğutma sıvısı ve motor yağı kaçaklarını pratik bir yöntemle sürücülerin izleyebileceğini söyleyen Erdem “Park ettiğiniz alandan aracınızı aldıktan sonra zemine bakın; eğer yapışkan ya da farklı renkte bir sıvı tespit ederseniz soğutma sıvısı ya da motor yağı kaçağınız olabilir. Düşük soğutma suyu ve yağ seviyesi, motor revizyonu ya da tamamen değişmesine kadar yüksek maliyetli üzücü işlemlere sebep oluyor. Böyle bir durumla karşılaşmamak adına araç sahiplerinin genel kontrol için kış etkisini hissettirmeden servis ziyaretinde bulunmasını tavsiye ediyoruz.” diyor.