Renault fabrikalarında Mitsubishi Colt üretimi için kollar sıvandı. Avrupa’da yapılan resmi basın açıklamasıyla birlikte netliğe kavuşan üretim, Renault Clio ile aynı platform üzerinde olacak. Modelin hem benzinli hem de hibrit seçenekleri olacak. Hibrit Clio ile aynı kaderi paylaşırsa Colt hibrit daha şimdiden Türkiye pazarı için deyim yerindeyse ‘ölü doğacak’.
Oyak Renault fabrikalarında Mitsubishi Colt üretimi için kollar sıvandı. Avrupa’da yapılan resmi basın açıklamasıyla birlikte netliğe kavuşan üretim, Renault Clio ile aynı platform üzerinde olacak. Oyak Renault kısa bir süre önce Karsan ile anlaşma yapmış Megane Sedan üretimini Karsan fabrikasına kaydırmıştı. Böylece bu boşluğu Bursalı üretici Colt ile dolduracak. Karsan, eylül ayında Bursa’da Megane Sedan üretimine başlayacaklarını açıkladı. 5 yıllık bir proje. Yıllık 55 bin adet üretim hedefi var. Mitsubishi Colt tarafında ise rakamlar şu an belli değil. Avrupa basınında çıkan haberlere göre, araç Clio’da olduğu gibi CMF-B platformu üzerinde üretilecek. Modelin hem benzinli hem de hibrit seçenekleri olacak. Hibrit Clio ile aynı kaderi paylaşırsa Colt hibrit daha şimdiden Türkiye pazarı için deyim yerindeyse ‘ölü doğacak’. Clio hibrit teşvik ve vergi sorunlarından dolayı Türkiye’de üretilmesine rağmen iç pazara sunulamasa da sadece benzinli seçenekle boy gösteriyor. Bu yüzden Mitsubishi Colt’un da iç pazarda sunulması halinde sadece benzinli motorla satılması muhtemel.
TÜRKİYE’DE İLK KEZ OTOMOBİL ÜRETECEK
Mitsubishi Colt, 2012’ye kadar Türkiye’de iç pazarda satışa sunuluyordu. Sonrasında bu modelin Türkiye’deki serüveni bitti. Maka özellikle pick-up modeli L200 ile güçlü bir varlık gösterirken, Türkiye’de ilk kez bir binek otomobili üretecek.
2023’ÜN SON ÇEYREĞİNDE YOLA ÇIKIYOR
Yeni nesil Colt, tıpkı Clio modelinde olduğu gibi Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı’nın modüler CMF-B platformunda üretilecek. Yeni araç 2023’ün 4’üncü çeyreğinde Avrupa’da satışa sunulacak. Renault Group Türkiye CEO’su ve Oyak-Renault Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Renault Group olarak 1969’dan bu yana Türkiye’de Oyak Grubu ortaklığında köklü ve başarılı bir şekilde ve 21 yıldan bu yana da sektör lideri sıfatıyla varlık göstermekteyiz. Binek araç üretiminde lider konumunda olan ve üretiminin %80’ini ihraç eden Oyak-Renault Bursa Fabrikası Türkiye’nin en fazla ihracat yapan şirketleri arasında 3. sırada yer alıyor ve Türkiye’nin toplam ihracatına yıllık 2,3 milyar avroluk katkıda bulunuyor (2021 rakamı). 150’den fazla noktadan oluşan yaygın satış ve satış sonrası servis ağıyla Renault ve Dacia markalarının dağıtım faaliyetini yürüten Renault MAİS A.Ş., Türk otomotiv pazarına en geniş yelpazede ürün sunan şirketlerin başında geliyor. Oyak-Renault Bursa fabrikasında üretilen Clio ve Megane Sedan yıllardır tüketiciler tarafından en çok tercih edilen modeller arasında yer alıyor. 2000 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığımız yatırımların toplamı 2 milyar avro seviyesinde bulunuyor.”
ASX MODELİ DE ORTAK ÜRETİM OLACAK
Renault-Nissan-Mitsubishi ortaklığının bir ürünü olarak ortaya çıkacak olan modeller, aynı SUV’de olduğu gibi ilerleyecek. Yakında zamanda Mitsubishi ASX de yeni bir platformda ortaya çıkacak. 3’lü ortaklık bu model özünde de devam edecek. Üçlü ittifak, geçtiğimiz dönemde rekabeti ve kârlılığı destekleyecek yeni işbirliği modeline geçtiğini, bu kapsamda, ürün ve teknolojilerindeki verimlilik ve rekabetçiliği güçlendirmek amacıyla ‘leader-follower’ (lider-takipçi) ilkesinden faydalanacağını zaten bildirmişti.