Ana sayfa Genel Toyoda istedi Supra geri geldi

Toyoda istedi Supra geri geldi

Toyota’nın efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Toyota Başkanı Akio Toyoda “Toyota’nın yeni Supra üretme gibi bir planı yoktu. Ama tutkulu Supra fanları gibi, ben de içten içe onun yeniden üretilmesini istiyordum” dedi.

Toyota’nın efsane modeli Supra, tamamen yeni beşinci nesli ile yollara geri dönüyor. Toyota Başkanı Akio Toyoda, geliştirme aşamasından itibaren Supra modeline büyük önem verdi. Testlerini bizzat kendi gerçekleştirdi. Başkan Akio Toyoda, GR Supra’nın önemini ise şu sözlerle değerlendirdi: “Supra benim için kalbimde yatan eski bir dost gibi. Diğer üreticiler güzel prototiplerini ortaya koyarken ben artık üretimde olmayan eski bir Supra kullanıyordum. O zamanlar Toyota’nın yeni model üretme gibi bir planı yoktu. Ama tutkulu Supra fanları gibi, ben de içten içe onun yeniden üretilmesini istiyordum. Yeni GR Supra Nürburgring testleri sırasında doğdu ve kesinlikle daha eğlenceli ve daha iyi bir otomobil oldu.”

19 İNÇ’LİK ALAŞIM JANT

Toyota GR Supra ilk bakışta Toyota’nın spor otomobil mirasını taşıdığını çok açık bir şekilde gösteriyor. 2000GT’den ilham alan uzun kaput, kompakt gövde, çift bombeli tavanın yanı sıra önceki jenerasyon Supra’nın ön ve arka tasarımından izler taşıyor. Belirgin arka kanat ve entegre spoyler de Supra’nın dikkat çeken yanları. Toyota GR Supra, Avrupa’da standart olarak hafif ve yüksek sertliğe sahip 19 inç alaşım jantlarla sunuluyor.

ALCANTA VE DERİ KARIŞIMI SPOR KOLTUKLAR

Toyota GR Supra’nın dış tasarımı gibi kabini de sıra dışı özelliklere sahip. Sürücüyü tamamen aksiyonun içerisine alan kokpit konsepti, geleneksel GT düzenini, ultra modern fonksiyonlarla buluşturuyor. modele sürüş heyecanını artırmak amacıyla tek koltuklu yarış otomobillerinden ilham alan oturma tarzı adapte edildi. Alçak, ince ve yatay kokpit görüş açısını daha ileriye taşıyor. Kabinde aynı zamanda yüksek çözünürlüklü 8.8 inç göstergeler, gerekli olan tüm verileri sürücüye net bir şekilde sergiliyor. Yeni Toyota GR Supra’nın yarışlardan esinlenen deri veya Alcanta kaplı deri koltukları her zaman kusursuz destek ve konfor sağlıyor.

3 LİTREDEN 300 BEYGİR

Toyota GR Supra, saf sürüş heyecanını çift salyangozlu turbo beslemeye sahip altı silindirli, 3.0 litre motordan alıyor. 340 HP ve 500 Nm tork üreten bu ünite, sekiz ileri otomatik şanzımanla eşleştirildi. GR Supra, maksimum çekişin sağlandığı Kalkış Kontrol özelliğiyle birlikte 100 km/s hıza sadece 4.3 saniyede erişebiliyor. GR Supra’da, kırmızı alüminyum Brembo kaliperli, aynı zamanda kurutma ve anti-ısınma fonksiyonları da bulunan, sportif bir fren sistemi yer alıyor. Kurutma fonksiyonu, aracın silecekler çalıştığında belirli aralıklarla fren diskleri otomatik olarak kurutuluyor. Anti-ısınma fonksiyonu ise, yüksek performanslı sürüşlerde disklerin ısınmasıyla otomatik olarak fren basıncının artırılmasını sağlıyor.

2020 İÇİN BİLE SİPARİŞ VAR

2019 yılı içinde teslim edilecek 900 adetlik satış tamamlanırken, 2020 yılında satışa sunulacak araçlar için de 2 bin kişi şimdiden sıraya girdi. Ayrıca, ilk siparişleri veren müşterilere “Supra 900 Kulübü” ile özel ayrıcalıklar da sağlanacak. Model 900 Kulübü üyeleri, 1’den 900’e kadar kendine ait bir üye numarasına sahip olacak ve bu üstün otomobilleriyle bir dizi özel deneyime davet edilecekler. Bunlar arasında Supra’nın yer alacağı Nürburgring 24 Saat yarışı ve Goodwood Hız Festivali gibi etkinlikler bulunurken, aynı zamanda üyelere özel hediyeler de gönderilecek.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here