İlk olarak 1941 yılında ortaya çıkan Jeep, Fiat ile ortaklığının ardından adeta vites büyüttü. Bizimde bu ay ki konuklarımız arasında yerini alan Jeep Cherokee, yüksek konfor ve kalite algısını da beraberinde getirmiş
Amerikan dev otomotiv üreticisi Jeep ilk olarak 1941 yılında pazara çıktı. Gerek tasarımı gerekse kalite anlayışı o günden bugüne oldukça gelişti. Günümüzde Fiat markasının çatısı altında pazara sunulan, test konuğumuz Jeep Cherokee modelinin ilk nesli 1984 yılından 2001 yılına kadar sürmüştü. 1997 yılında ufak bir makyaj operasyonundan geçen model, şimdilerde daha teknolojik ve atletik. Genellikle off-Road denilince akıllara gelen ilk marka olan Jeep, Cherokee modeliyle daha çok asfalt aracı olmuş. Tasarım açısından misafirimizi inceleyecek olursak daha çok köşeli hatlardan kurtulan model, oldukça sportif bir hal almış. Daha ince çizgileri, far grupları ve havalandırma ızgarası Jeep markasının logosu haline gelmiş. Gündüz LED’leriyle desteklenen far grubunun hemen altında normal far blokları ve sis farlarına yer verilmiş. Yan kısımdan bakıldığında oldukça heybetli bir görünüm sunan Cherokee, şişkin çamurlukları ve krom çıtalarla lüks anayışını yüksetmiş. Arka kısımda ince yapılı stop gruplarının yapısı ve plastik tampon off-road koşullarında ki çizilmelere karşı avantaj. Sol alt köşede yazan 4×4 diesel yazısı ve tam karşısında yazan Limited logoları araç ile ilgili bütün bilgilere yer veriyor.
AVRUPALI İÇ HACİM
Jeep Cherokee’nin boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.26 metre, genişlik 1.85 metre iken yerden yüksekliğide 1.67 metre olarak kayıtlara geçmiş. 2.70 metrelik dingil mesafesine sahip olan Cherokee, 18.2 derecelik yaklaşma, 24 derecelik uzaklaşma ve 18.4 derelikte tepe açısına sahip. Bu dereceler ile araç çoğu off-road koşullarında da sıkıntısız ilerliyor. Test konuğumuzun iç mekanına geçtiğimizde Amerikan tasarımından uzaklaşmış bir kokpitle karşılaşıyoruz. Eski sert plastik yerini daha yumuşak malzemelere bırakmış ve neredeyse kapı kollarının alt kısımlarına kadar ilerleyen bu kaliteli malzeme başarılı işçilik ile birleşmiş. Göstergeler ve orta konsolda yer alan 8.4 inçlik renkli dokunmatik Uconnect ekran, CD, USB ve SD özelliklerinide sunmuş. Daha çok Avrupa’lı tüketiciler için tasarlanan modelin ön ve arka koltuklarından yeterli bir baş ve diz mesafesine yer verilmiş. Özellikle sürücünün iniş ve binişlerini kolaylaştırmak için sunulan hareketli koltuk, premium algısını yaşatıyor. Hemen otomatik vites topuzunun solunda yer alan buton auto, snow, sport ve toprak zemin sürüş modlarını sunuyor.
2 LİTRELİK DİZEL MOTOR
Jeep Cherokee Limited, Bi-Xenon far, geri görüş kamerası, arka/ön park sensörü elektrikli bagaj kapağı, 7” TFT teknolojili gösterge paneli, panoromic sunroof gibi zengin bir donanım listesine sahip. Cherokee’de 2.0 litrelik turbo beslemeli dizel motor görev yapıyor. Bu motor 4000d/d’dan itibaren 170 beygir güç ve 1750d/d’dan itibarende 350 Nm torkuyla öne çıkıyor. Oldukça ayarında bir güç üreten bu motor, 9 ileri yeni otomatik şanzımanla donatılmış. İlk iki vites geçişi sırasında ufak bir sarsıntı gerçeklessede diğer vites oranları oldukça rahat. 4×4 çekiş sistemiyle oldukça performans suna bilen araç tüketim konusunda da oldukça cimri diyebiliriz. Fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 5.8 litrelik tüketim gerçekleştiren araç bizim karma tüketimimizde 6.1 litrelik veriye ulaştırdı. 0’dan 100 kilometre hıza 10.3 saniyede ulaşırken maksimum 192 kilometre hız yapıyor. Yüksek yapısı nedeniyle sert viraj girişlerinde oldukça yatma eğilimi gösteren araç, yol tutuş konusunda oldukça tatminkar.
ALİ YILDIRIM
AYRINTILAR OTO GÜNDEM DERGİ’NİN 17. SAYISINDA TIKLAYINIZ