Courier ile pazara hızlı bir giriş yapan Ford, zengin donanımı, sürüş konforuyla binek araçları aratmıyor. Düşük yakıt tüketimiyle başarılı bir satış grafiğine ulaşan Courier, bu ay ki test konuklarımız arasında yerini alıyor
Avrupa’nın en büyük ticari araç pazarlarından Türkiye, Ford’un yeni yatırımıyla birlikte ‘made in Turkey’ imzalı bir modele daha kavuştu. Markanın Gölcük’te üretimine başladığı ve yollarda boy göstermeye başlayan yeni ticarisi Courier, mevcut yerli rakiplerinin tam ortasına konumlanarak farklı olmayı hedefliyor. Otomobilvari kullanım özellikleri ve konforuyla dikkat çeken araç, Journey isimli otomobil ruhsatlı versiyonlara da sahip. Courier, bize en zengin donanım seçeneği ve dizel motoruyla eşlik etti. Spartif çizgilerle tasarlanan araç, ‘Max’ ailesinden gibi görünüyor. Geniş hava girişiyle dikkat çeken ön bölüm otomobilleri andıran çizgileriyle öne çıkıyor. Aracın minivanları andıran tasarımı profil ve arka bölümde de kendini belli ediyor. Canlı renk seçenekleriyle de bu kanıyı destekleyen marka, aracın iç tasarımı binek modellerinden almış. Özellikle Fiesta ve B-Max modellerinden izlerin görüldüğü iç mekan kaliteli hissettiriyor.
708 litrelik bagaj
Bolca sert plastiğin kullanıldığı kokpitin bir hafif ticariye göre malzeme kalitesi yüksek. Ergonomi ve işçilikte de otomobilleri aratmayan aracın sürücü koltuğuna oturduğunuzda bu his iyice artıyor. Aracın ikinci sıra koltukları da öndekiler gibi bolca baş ve diz mesafesine sahip. İç mekandaki ferahlık yüksek tavan sayesinde otomobillerle kıyaslanamayacak kadar başarılı. Çift kayar kapı da kullanışlılığı artıran bir diğer unsur. Bagaj ise, 4.1 metrelik bir araç için oldukça geniş. 708 litrelik hacim, arka koltuklar katlandığında 1656 litreye kadar ulaşıyor. Aracın istiap haddiyse 566 kilogram. Titanium Plus seviyesinde, ESP, ABS, ön ve yan hava yastıkları, yokuş kalkış desteği, park sensörü, lastik basınç izleme sistemi, 3.5 inçlik ekran gibi uzun bir liste standart olarak sunuluyor.
95 beygirlik dizel
Türkiye’de iki farklı dizel motorla satışa sunulan araç, bize 1.6 litrelik versiyonuyla konuk oldu. 95 beygir güç ve 215 nm tork üreten motor, 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş. Alt devirlerde biraz cansız olan motor, 2 bin devir seviyesinde gerçek gücünü hissettiriyor. Yine de 1280 kilogramlık araçtan yüksek performans beklemek anlamsız. Vites geçişleri hafif kemikli olsa da net olan araç, sessizliğiyle dikkatimizi çekti. Üst devirler dışında iç mekana sızamayan motor sesi, sakin kullanıma da teşvik ediyor. Bu sayede aracın asıl hünerinin yakıt tüketimi olduğu ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 3.7 litre olan Courier, 47 litrelik deposuyla 1270 kilometrenin üzerinde menzil vadediyor. Bizim denemelerimizde ulaştığımız 4.9 litrelik değer, çok da dikkat etmeden gerçekleştirdiğimiz kullanımda ortaya çıktı. Sakin sürüşlerde, start/stop sisteminin de desteğiyle tüketimi azaltmak mümkün.