Nissan X-Trail, ilk olarak kompakt bir SUV olarak karşımıza çıkmıştı. Yenilenen haliyle tekrar harekete geçen X-Trail test sürüşünü sizler için gerçekleştirdik
Nissan, ilk olarak 2001 yılında pazara sunduğu X-Trail modeli, köşeli hatlarından kurtuldu. Yepyeni ve teknolojik bir görünüm ile karşımıza çıkan Nissan X-Trail, bizim bu ay ki test konuklarımız arasında yerini aldı. Daha oval hatlara sahip olan araç, ergonomi açısından başarılı bir sürüş sağlıyor. Tasarım açısından test konuğumuza bakacak olursak, ön bölümde far yapısı ufak kardeşi Qashqai ile benzer özellikler taşıyor. LED’li gündüz farları ve krom kaplama V şekli tamamen uyum içinde. Krom kaplı sis farları araca şık bir görünüm sunarken, kaput üzerindeki çizgiler daha dolgun bir görünüm sağlamış. Aracın yan kısmına geçecek olursak, yine kapı kolları, cam çıtaları krom kaplamayla zenginleştirilmiş. Aracın komple etrafını saran siyah plastik kaplama hafif arazi şartlarında çizilmelere karşı ufak bir kalkan görevi uyguluyor. Test konuğumuz arka kısmına bakacak olursak, bir önceki karoserden oldukça farklı bir görünüm ile karşılaşıyoruz. Artık yatay konumda yerleştirilen arka stop grubu ve plaka üzerinde yer alan ince krom çıta, aracın daha kaslı bir görünüm sağlamasına katkıda bulunmuş. Nissan X-Trail’in boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.64 metre, genişlik 1.83 metre iken yerden yüksekliğide 1.71 metre olarak kayıtlara geçmiş. Artan 17 mm’lik dingil mesafesi 2.70 metreye ulaşmış ve 90 kg veren araç, 1540 kilograma düşmüş.
Ferah iç mekan
Test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz Nissan X-Trail’in iç mekanında krem ve siyah renkler hakim olmuş. Özellikle açık renklerin çoğunlukta olduğu iç mekanda ferah bir ortam oluşturulmuş. Açılabilir panaromik cam tavan bu ferahlığı desteklerken, araçta kullanılan malzeme ve işçilik tatminkar seviyede. Dar alanlarda ki kabileyetiyle öne çıkan 3 kollu deri direksiyon simidi, üzerinde yer alan kısayol tuşları anlaşılır nitelikte. Bu kombinasyon üzerinden cruise control, yol bilgisayarı ve müzik sistemine müdahale edebilmek mümkün. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemine sahip olan X-Trail, motor çalıştırma butonunu ile harekete geçiyor. Orta konsoldaki dokunmatik özellikli ekran başarılı ve çevre görüş sistemini de barındırıyor. Bu sistem ile birlikte aracın 4 tarafınıda kontrol edebilmek mümkün. Aracın arka koltuklarında seyahet etmek oldukça konforlu ve baş mesafesi konusunda hiçbir sıkıntı yok. 7 kişiye seyehat imkanı veren araç, bagajda açılan koltuklarla kalabalık ailelere çözüm sunuyor. Aracın bagaj hacmi, 445 litre, 7 kişilik oturma düzeninde 135 litreye düşen bu alan tüm koltuklar yatırınca 1982 litreye kadar çıkıyor.
X-Tronic Şanzıman
Nissan X-Trail’de yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bununla birlikte aracın yüksek olması, geniş lastik yapısı yol tutuş konusunda biraz geride kalıyor. Özellikle arazi koşullarında daha avantajlı olan araç, yol ve rüzgar sesini içeri almıyor. Yeni Nissan X-Trail ülkemizde sadece 1.6 litre dizel motorla satışa sunuluyor. Renault ile ortak üretilen turbo, dizel motor 4000 d/d’de 130 HP güç, 1750 d/d’de ise 320 Nm tork değeri sunuyor. CVT teknolojisine sahip X-Tronic şanzıman ile satılan Nissan X-Trail, 0-100 km/s hızlanmasını 11.4 saniyede tamamlarken maksimum 180 km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 5.1 litre olarak belirlenmiş. Bizim kullanımımız boyunca araç 100 kilometrede ortalama 6.2 litrelik bir tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Nissan X-Trail Vısıa, Sky Pack, Desingn Pack, Black Edition, Plantinum Premium Pack olmak üzere 5 donanım seçeneğiyle sunuluyor. Nissan X-Trail’in fiyatı 109 bin liradan başlıyor. Otomatik seçenek için ise 20 bin 500 liralık fark ödemek gerekiyor.