Ana Sayfa Test Peugeot 2008 1.6 dizel Testi

Peugeot 2008 1.6 dizel Testi

Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, ürün gamını geliştirmeye devam ediyor. 2008 ile mini crossover sınıfında zirveye yaklaşan model, dizel otomatik ikilisini başarıyla kullanarak yüksek konfor sunuyor

Otomobil pazarının yükselen yıldızlarından crossover segmenti her geçen gün daha da büyüyor. Bu pazarda adından oldukça bahsettirmeyi başaran Fransız üretici Peugeot, 3008 ile giriş yaparken, 2008 serisiyle de hedef kitlesini genişletti. Daha çok hormonlu bir 208 görünümü sunan araç, dizel otomatik anlayışını yüksek konfor ile birleştiriyor. Yerden yüksek karoseri, geniş iç hacmi ve tutumlu motor seçenekleriyle dikkat çeken araç, sınıfının en konforlu modeli olma iddiasında. Bu sayıda ki test konuklarımızdan olan 2008, dış tasarımdaki en önemli ayrıntı, arka kapıların üzerindeki krom kaplama. Bu kaplamayla marka, SUV araçlara bir gönderme yaptığını söylüyor. Aracın altını tamamen kaplayan plastik parçalar da, arazi aracı görünümünü pekiştiriyor. Çift bölmeli ızgara krom ayrıntılar ile süslenmiş. İnce ve çekik far blokları LED’li gündüz farlarıyla desteklenmiş. Araca yan taraftan baktığımızda krom kaplı dikiz aynaları, cam çıtaları ve tavan rayları şık bir görünüm sunmuş. Oldukça güçlü bir görünüm sunan tavan rayları cam tavan ile birleştirilmiş. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.15 metre, genişlik 1.82 metre iken yerden yüksekliği de 1.55 metre olarak kayıtlara geçmiş.

peugeot-2008-test-otogundem-2

KONFOR ODAKLI İÇ HACİM
Misafirimizin iç mekânına geçtiğimizde, karşılaşılan manzara 208’den farklı değil. Deri direksiyon simidi üzerinde diğer modellere göre sadelik hâkim. Orta konsolda yer alan, 7 inçlik renkli dokunmatik ekran yol bilgisayarı özelliğinden klima kumanda etmesine kadar birçok fonksiyona sahip. Siyah kimi kısımlarda kullanılan siyah piyano boyası şık bir detay olmuş. 2008’e özel olan siyah kaplamalar ve döşeme dikkat çekici. Tasarım olarak 208’le benzer olan iç mekânda sunulan yaşam alanıysa bir sınıf büyükmüş hissi veriyor. Hem baş hem diz mesafesi oldukça başarılı. Bagaj hacmi de 350 litreyle beklentileri karşılıyor. Hemen şoför kapısına doğru yer alan kısımda otomatik park asistanı bulunuyor. Bu sistem ile otomatik park etmenin dışında, park yerinden çıkmanıza da yardımcı oluyor. Kapı iç cepleri ve vites önünde sunulan alanlar küçük eşya gözü beklentinizi karşılıyor. Arka koltukta baş ve diz mesafesi yeterli olan aracın, panaromik cam tavan ile oldukça ferah bir yaşam alanı da sunuyor.

peugeot-2008-test-otogundem-3

DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ
2’si benzinli olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle pazara sunulan araç, bize 1.6 litrelik e-HDi dizel ETG6 versiyonuyla konuk oldu. 92 beygir güç ve 230 nm tork üreten motor, 6 ileri Auto6R isimli yarı otomatik şanzımanla kombine edilmiş. İlk 2 vites geçişinde hafif kasılmalar yaşatan şanzıman, buna rağmen benzerleri arasındaki başarılı seçenekler arasında. 1170 kilogramlık araç, 0’dan 100 km/s sürate 13.3 saniyede ulaşabiliyor. Saatte 180 kilometrelik son hıza çıkabilen araç, kullanım sırasında daha performanslı hissettiriyor. Yüksek tork sayesinde ara hızlanmalar da başarılı. Yerden yüksek yapıya rağmen 2008’in yol tutuşu oldukça başarılı. Tutunma limitleri yüksek olan araç, tatlı sert süspansiyonu sayesinde virajları anlının akıyla çıkabiliyor. Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 3.8 litre. 50 litrelik depoyla menzil 1315 kilometre seviyesinde. Bizim denemelerimizde ulaştığımız değerse 5 litreyi aşmadı. Peugeot’nun 2008 için belirlediği başlangıç fiyatı baz donanımlı 1.2 litrelik benzinli versiyonda 61 bin 900 lira olarak belirlenmiş. Dizel içinse en az 67 bin 400 lira ödemek gerekiyor. Araçta ESP, 6 hava yastığı, deri/kumaş kombinasyonlu koltuklar, Cruise Control, 7 inçlik renkli dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, park sensörü, LED gündüz farları, tavan barları, 16 inç alaşım jantlar, spoyler ve tavan barları uzun bir donanım listesi yer alıyor.

peugeot-2008-test-otogundem

ALİ YILDIRIM

AYRINTILAR OTO GÜNDEM DERGİ’NİN 17. SAYISINDA TIKLAYINIZ