Ana Sayfa Genel Dacia Duster otomatik vitese kavuştu

Dacia Duster otomatik vitese kavuştu

Dacia kısa bir süre önce Sandero modellerine yer alan Easy-R’ın ardından marka, bu seferde Duster modeline otomatik vites seçeneğini getirdi.

ALİ YILDIRIM/HIRVATİSTAN

Türkiye’de Renault çatısı altında hizmet veren Dacia, model gamını yeniledi. İlk olarak Türkiye pazarına 2004 yılında ayak basan Dacia, iç pazarda yükselen SUV trendine de kayıtsız kalmadı. C-SUV segmentinde 4 çekerde pazar lideri olan Duster, beklenen otomatik hamlesini de nihayet gerçekleştirdi. Duster’da yükselen otomatik vites pazarına mart ayında dahil olacak. Renault modellerinden tanıdık olan EDC (Efficient Dual Clutch) şanzıman, 6 ileri çift kavrama otomatik vites kutusundan oluşuyor. Bizimde Hırvatistan’da kullanma fırsatı yakaladığımız makyajlı model ve motor-şanzıman ikilisi oldukça beğenimizi kazandı. Artık yokuş kalkış desteğini de sunan araç, sarsıntısız vites geçişleriyle dikkat çekiyor.

GERİ GÖRÜŞ KAMERASI
Yeni EDC şanzımanlı Duster, Türkiye pazarına sadece 1.5 litrelik dCi motor seçeneğiyle gelecek. Sadece iki çeker seçeneğiyle sunulacak olan çift kavrama şanzıman, 110 beygir güç üretecek. Modelin tek donanım seviyesi olan Laureate ile pazara sunulan modelde, ABS, ASR, AFU, yokuş kalkış destek sistemi, 4 hava yastığı, elektrikli dış dikiz aynaları, sürücü tarafı tek dokunuşlu elektrikli ön ve arka camlar, alüminyum alaşım jantlar, yol bilgisayarı standart olarak yer alacak. Araçta opsiyon olarak ise Media Nav, hız ayar ve sınırlayıcı, dış donanım aksesuar paketi, arka park sensörü, geri görüş kamerası, siyah alüminyum jantlarla gelecek. Ayrıca Duster Black Shadow özel serisi de lansmandan itibaren pazara sunuluyor.

MANUELDEN DAHA EKONOMİK
Duster ile Hırvatistan’da ortalama 100 kilometrelik bir yol deneyimi yaşadık. Aracın iç mekanına baktığımızda ön konsolda birtakım iyileştirmelerin yaşandığını görüyoruz. Siyah piyona kaplaması iç hacimde kalite algısını arttırmış ve dokunmatik ekrana katılan renklerin yanı sıra geri görüş kamerası özelliği de eklenmiş. Kullanım ve görüş açısından bir önceki modele nazaran bir değişikliğin yaşanmadığı modelde, yine düşük yakıt tüketimi ön planda tutulmuş. 1.5 litre dizel EDC uyumu Renault modellerinde ne kadar uyumluysa Duster’da da aynı tepkiyi veriyor. Sarsıntısız vites geçişleri aracın kullanım keyfini arttırıyor ve yine düşük yakıt tüketimi ön planda tutuluyor. Araç fabrika verilerine göre 100 km’de 4.5 litrelik tüketim gerçekleştirirken, bizim 100 km’lik kullanımımızda yol bilgisayarına 6 litrelik tüketim değerini yansıttı. Manuel versiyon ise 4.8 litrelik bir tüketim değerine sahipti. Aracın fiyatı hakkında henüz bir resmi açıklama yok ama, yeni şanzıman ÖTV ve kur farkıyla 75 bin liranın üzerinde bir etikete sahip olması bekleniyor.

SANDERO YENİLENDİ
Dacia hazır Duster’a el atmışken, diğer ürün gamlarını da makyaj operasyonundan geçirdi. Sandero ve Logan MCV yepyeni bir ön tasarıma kavuşurken, önde LED ve arkada kısımda buz görünümü veren yeni bir stop tasarımıyla dikkat çekti. Araca tasarım açısından inceleyecek olursak, yeni tamponu ve hava ızgarası ile sis farlarındaki krom detaylar da modellerin kaslı hatlarını ön plana çıkarmış. Sandero’nun Stepway versiyonu ise öndeki ızgara ve krom detaylar sayesinde şık bir duruş kazandırmış. İç mekanda hiç kuşkusuz yeni 4 kollu direksiyon dikkat çekiyor. Kornayı da artık direksiyona taşıyan model, en çok istenilen cam açma kapama düğmelerini de artık kapı kollarına taşımış. Yenilenen modelde birde 1 litrelik yeni bir benzinli motor yer alıyor.

MOTORU BURSA’DAN
Hırvatistan yollarında birde Sandero’da ilk kez kullanılacak olan 1.0 litrelik motor seçeneğini de kullanma fırsatı yakaladık. Yaklaşık 80 kilometrelik bir deneyimle birlikte yeni 1.0 SCe adı verilen benzinli motoru her türlü yol koşullarında test ettik. Renault’un Bursa’daki tesislerinde ürettiği yeni 3 silindirli ünite Sandero modeliyle tam bir uyum içerisinde. Atmosferik motor alt devirleri sevmiyor. 75 beygir güç üreten yerli motor, 97 Nm’lik tork değerine sahip. Oldukça sessiz çalışan motor, 100 kilometrede 5.4 litre yakıt tüketiyor. Bizim çoğunlukla Hırvatistan’ın boş yollarında yakaladığımız değer ise 5 litre oldu. Türkiye’den 44 ülkeye ihraç edilen motor için Renault Grubu, 2018 yılının sonuna kadar toplamda 7 milyon 779 bin euro yatırım yapacak.

SABIRSIZLIKLA BEKLENİYORDU
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş: “Dacia Türkiye’de yaklaşık 275 bin adet satış rakamına imza attı. Marka, toplam pazarda 40 bin 332 adet satış rakamı ve yüzde 4,8 olan rekor düzeydeki pazar payı ile 8’inci marka durumunda. Dacia Türkiye performansı ile dünya sıralamasında ise 5. ülke olarak üst sıralarda yer alıyor. Ayrıca Marka, Türkiye’de 2013’ten bu yana Duster ile 4×4 pazar lideri. Müşterilerimizin uzun süredir talep ettiği ve sabırsızlıkla beklediği otomatik vites seçeneğinin eklenmesi ve yenilenen modelleri ile Dacia, önümüzdeki yıllarda marka kimliğini güçlendirerek Türkiye pazarında marka sıralamasında yükselmeye devam edecek.”