Citroen’in kısa bir süre önce yenilediği C3, Türkiye yollarına çıkmaya başladı. Cimri motorları ve teknolojik donanımlarıyla dikkat çeken aracın başlangıç fiyatı da iddialı
GÖKHAN KARA-SİNOP
Otomotiv sektörü, teknoloji alanındaki gelişmeleri yakından takip ediyor. Tüketicilerin sıklıkla kullandığı teknolojileri otomobillerine entegre etmeye başlayan markaların, özellikle gençleri etkilemenin peşinde. Cep telefonuyla araç multimedya sistemlerini Mirror Link ile entegre etmeyi başaran üreticiler, bunun da bir adım ilerisine gitmeyi başardı. Fransız otomotiv üreticisi Citroen, yenilediği C3 modeliyle tüketicilere, anlık fotoğraf ve video çekimi fırsatı sunmaya başladı.
52 bin 250 liradan başlıyor
Markanın küçük sınıftaki başarılı oyuncusu C3, 3’üncü nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. 52 bin 250 liradan başlayan fiyatıyla iddialı olan araç, yenilikçi tasarımı, birbirinden canlı renk seçenekleri ve ConnetcedCAM donanımıyla sektörü yeni bir soluk getiriyor. Markanın ilk kez C4 Cactus modelinde kullandığı Airbump teknolojisinin de yer aldığı yeni araç, 3 farklı renk seçeneğiyle sunulan tavanı sayesinde de çift renkli olarak tercih edilebiliyor. 3.99 metrelik uzunluğuyla sınıfının iri modelleri arasında yer alan yeni C3, önceki jenerasyonu göre 21 milimetre daha geniş ve 25 milimetre daha alçak. Aracın aks aralığı ise tam 81 milimetre artırılmış. 300 litrelik bagaj hacmi değişmemiş. Araçta 9 gövde, 3 tavan ve 32 ambians rengiyle birlikte toplam 36 kombinasyon sunuluyor.
3 farklı motorla geldi
Yeni C3’te 2’si dizel toplam 3 motor seçeneği sunuluyor. 1.2 litrelik benzinli 82 beygir gücünde. 1.6 litrelik dizellerse 75 ve 100 beygirlik iki versiyona sahip. Tüm motor seçenekleri, 5 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Önümüzdeki yıl benzinli motor için EAT6 şanzıman seçeneği devreye alınacak. Bu motorun 82 beygirlik versiyon mu yoksa turbo beslemeli (110-130 beygir) versiyonu mu olacağı henüz netlik kazanmamış. 3 farklı donanım seçeneğiyle pazara sunulan aracın baz versiyonunda bile ESP, Cruise Control, ön hava yastıkları, lastik basınç kontrol sistemi, USB ve Bluetooth yer alıyor. Üst donanımdaysa şerit ihlal uyarı sisteminden hız tabelalarını tanıma sistemine, biton tavandan ConnectedCAM’a, Mirror Link’ten 7 inçlik dokunmatik ekrana kadar uzun bir liste sunuluyor.
Hedef ikonik marka olmak
Araç hakkında bilgi veren Citroen Pazarlama Müdürü Nebi Erbaş, yeni hedeflerinin ‘ikonik marka olmak’ olduğu söyledi. İlk iki nesil C3’ün dünyada 3.5 milyon adetlik satışa ulaştığını vurgulayan Erbaş, “Türkiye’deyse bugüne kadar 22 bin adet C3 sattık. Hedefimiz, 2020’ye kadar tavsiye edilen ilk 3 markadan biri olmak” dedi. Yeni aracın hafif SUV havasına sahip olduğunu ifade eden Erbaş, şunları söyledi: “Aracın altındaki plastik kaplamalar, aracı olduğundan da yüksek gösteriyor. Bu tasarım, gelecek yıl tanıtılacak B-SUV modeli için de bir ön çalışma. Yeni C3, bağlı teknolojileriyle de öne çıkıyor. Dikiz aynasının altına yerleştirilen 120 derece geniş açılı Full HD kamerayla anlık fotoğraf ve video çekemi yapıp, aynı anda cep telefonunuzla paylaşabiliyorsunuz. 16 GB dahili belleği olan kameranın GPS özelliği de bulunuyor. Karakutu özelliği taşıyan sistem, kaza anlarını, acil durumları ve yolda karşılaşılan ilginç görüntüleri kayıt altına alabiliyor.” Nebi Erbaş, motorsporlarında da 2017’den itibaren C-Elysee modelinin yerini yeni C37ün alacağını sözlerine ekledi.
Emin adımlarla 1 milyona doğru
Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, bu yıl otomotiv pazarının 1 milyonu göreceğini söyledi. Kasım satışlarının herkes için sürpriz olacağını vurgulayan Tatoğlu, “Geçen yılın kasımına göre yüzde 20’lik artışla 100 bin adede yakın görünüyor. Vergi artışıyla birlikte aralık ayı her yılki performansını sergilerse rekor gelecek” dedi. Bu yıl kalan 5 haftada 600 adet C3 satmayı hedeflediklerini belirten Tatoğlu, 2017’de 4 bin 500 adetlik C3 satışıyla segmentten yüzde 3-3,5’lik pay alacaklarını, bu yıl toplam Citroen satış hedeflerinin ise 27 bin 500 ile 28 bin adet aralığında olduğunu kaydetti.
Adblue katkılı dizel
Samsun’da gerçekleştirilen lansmanda kullandığımız yeni C3, 100 beygirlik dizel versiyonuyla bize eşlik etti. Oldukça canlı bir karaktere sahip olan motor, yeni tip ve Adblue katkılı. Sinop’dan Samsun’a kadar yaklaşık 150 kilometrelik güzergahta kullandığımız otomobil, düşük tüketimi ve sessiz yapısıyla beğenimizi kazandı. Motorun sessiz ve titreşimsiz yapısı dikkat çekerken, araçta kullanılan yeni teknolojiler de etkileyici bir kullanışlılığa sahip.