Japon otomotiv devi Toyota, geçtiğimiz yıl yenilediği Auris modelini makyaj operasyonundan geçirerek tekrar pazara sundu. Station wagon versiyonuyla da sunulan model Auris Sport Tourer ismini alarak benzinli otomatik versiyonuyla sayfalarımıza konuk oldu
Toyota, Auris modelini ilk olarak 2006 yılında pazara sundu. Markanın Corolla modeliyle aynı platformu paylaşan model, ikinci neslinde station wagon versiyonunda pazara sunmaya başladı. 2013 yılında büyük bir operasyondan geçen model artık daha teknolojik halini aldı ve günümüzde ufak bir operasyondan da geçerek son haline kavuştu. Oto Gündem’e konuk olan Toyota Auris Sport Tourer modeli otomatik benzinli şanzıman seçeneğiyle sayfalarımızda. Öncelikle ufak bir tasarım analizi yapacak olursak. Geçtiğimiz sayı konuğumuz olan hatcback kardeşinden tasarım anlamında pek bir farkı yok. Ön yüzdeki LED’li gündüz farları ve krom kaplama oldukça atletik bir görünüm sunmuş. Genel olarak karoser yapısında bir önce ki modele göre pek bir değişikliğe uğramayan Auris’in, yan kısmında geçtiğimizde asıl farkı anlıyoruz. Hatcback modelinden 26 cm daha uzun olan modelin toplam uzunluğu 4.59 metre, genişliği 1.76 metre iken yerden yüksekliği de 1.47 metre olarak kayıtlara geçmiş. Arka tarafa baktığımızda reflektör ve sis farlarının yatay olarak konumladığını görüyoruz. Daha önce dik konumlandırılan bu blok krom bir çıtaya ile daha kaliteli bir görünüm kazandırılmaya çalışılmış. Arka stop gruplarının ise sadece rengi değişmiş.
PANAROMİK CAM TAVAN
Konuğumuzun iç mekânına girdiğimizde, daha teknolojik ön konsol ile karşılaşıyoruz. Artan malzeme kalitesi ve işçilik çıtayı bir üst seviyeye taşımış. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır. Daha dijital bir görünüme kavuşan 7 inçlik renkli ekran etrafındaki kaplama daha kaliteli bir görünüm sunmuş. Aynı ekran üzerinden geri görüş kamerasına da ulaşmak mümkün. Daha çok mavi tonlarından yararlanan göstergeler, aydınlatmalarıyla uyumlu. 4.2 inçlik yol bilgisayarı, araç ile ilgili tüm bilgileri veriyor. Panaromik cam tavan ile daha ferah bir yaşam alanı suna bilen Auris Sport Tourer’de ergonomi açısından da problem yok. Koltukların yapısı rahat ve kullanışlı. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli. Toyota Auris Sport Tourer’in bagaj hacmi 530 litre, çeşitli aksesuarlar ile hacmi bölmekte mümkün.
ATMOSFERİK BENZİNLİ
Orta sertlikteki süspansiyon konfor konusunda bir problem yaratmıyor. Atmosferik motor ve düşük tork daha performanslı kullanımlarda üst devir de kullanım gereksimi sunuyor. Bu nedenle motor sesi kabin içine yansıyor. Ama normal kullanımlarda rüzgar ve yol seslerini içeri yansıtmıyor. Bahsettiğimiz gibi aracın kalbinde yer alan atmosferik turbo desteğini sunmuyor. 1.6 litrelik benzinli ünite 6400 devirden itibaren 132 beygir güç sunarken, maksimum torkuda 4400 devirde 160 Nm. 0’dan 100 kilometre hıza 11,2 saniyede ulaşan araç, maksimum 190 kilometre hız yapıyor. Oldukça uyumlu olan CVT şanzıman, araçla uyumlu. Fabrika verisine göre 100 kilometrede ortalama 6.1 litre olarak kayıtlara geçmiş. Bizim kullanımız boyunca araç 100 kilometrede ortalama 7 litrelik bir tüketim değerini yansıttı. Ama trafiğin daha sakin olduğu zamanlarda fabrika verilerini tutturmak hiçte zor değil. Toyota Auris Sport Tourer Premium donanım seviyesiyle, hız sınırlayıcı, cruise control, yokuş kalkış destek sistemi, ön ve arka park sensoru, akıllı park sistemi, 7 hava yastığı gibi özellikleri standart olarak sunuyor.
ALİ YILDIRIM
AYRINTILAR OTO GÜNDEM DERGİ’NİN 17. SAYISINDA TIKLAYINIZ