Ford Otosan’ın yaklaşık 100 milyon dolar yatırım ile Eskişehir fabrikasında üretimine başladığı Ecotorq motoru banttan indiriyor. Tamamen yerli olarak geliştirilen motor, Eskişehir’den tüm dünyaya sunulacak.
Daha önce oldukça tartışmalar yol açan yerli üretim fikri, Ford Otosan tarafından gerçekleştirildi. Markanın Eskişehir fabrikasında üretime başladığı Euro 6 normlarına uygun Ecotorq motor, Türkiye’den tüm dünyaya ihraç edilecek. 100 milyon dolardan fazla bir yatırımla ortaya çıkan, Ecotorq motorun arkasında 320 Ar-Ge mühendisi yer alıyor. Bu yeni nesil motor ailesi markanın Turks kamyon ve çekici modellerinde kullanılacak. Bu modellerle birlikte bu motorlar, Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya ihraç edilerek, Türkiye ekonomisine önemli bir katkıda bulunacak.
AR-GE’YE 1.3 MİLYAR LİRA
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, teknoloji alanındaki rekabet gücünün arttırmanın, global pazarda ülkemizi söz sahibi yapacağını söyledi. Koç, “Mesafe almış ülkelere oranla, daha gidilecek çok uzun bir yolumuz var. Hükümetimizin bu hedefle sağladığı Ar-Ge teşviklerinin ve başlattığı reformların yatırımları cesaretlendirdiğini memnuniyetle söyleyebilirim” dedi. Ali Koç, 2007-2014 yılları arasındaki Ar-Ge harcamalarının toplamda 4.6 milyara ulaştığını belirtti. Ek olarak geçen yıl yapılan Ar-Ge harcamasının 1.3 milyar lirayı bulduğunu ifade eden Koç şöyle devam etti: “TUİK verilerine göre, Türkiye’de özel sektör Ar-Ge harcamalarının yüzde 13’ü topluluğumuz tarafından yapılmaktadır.” Markanın yeni nesil Ecotorq motorları, dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de üretim için JMC firması ile teknoloji anlaşması imzalamıştı. Ali Koç, son 5 yılda 320 milyon doların üzerinde mühendislik ihraç eden şirketin, yeni motor ile dünya vizesi alacağını söyledi. Koç, Eskişehir İnönü fabrikasının yeni nesli motor ile tüm dünyanın yükünü taşıyacaklarını ifade etti.
4 MİLYON EURO YATIRIM
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, yeni nesil Ecotorq motorun 9 litre ve 13 litrelik ünite seçeneklerinin yer aldığını belirtti. 330, 420 ve 480 beygir güç üreten motorların Türkiye için Euro6 normlarında üretildiğini ifade eden Yenigün, pazarlarının değişik taleplerine göre de E3, E5, E6 emisyon seviyelerinde üretileceğini söyledi. Yenigün, “Dinamometrede yapılan 50 bin saate varan testlerle en az 1,5 milyon kilometre motor ömrüne sahip olacak Ecotorq motorumuz, dayanıklılığıyla da adından söz ettirecek. Bizimle birlikte yan sanayilerimiz de Ecotorq projesi için 4 milyon Euro yatırım yaptı. Toplam 7 milyon Euro yatırımla hayata geçirdiğimiz Euro 6 egzoz gazı arındırma sistemi, sürdürülebilirlik açısından, Ecotorq projesinin en önemli sonuçlarından biri oldu” dedi.