Alman üretici Opel, Insignia modelinden sonra otomatik dizel atağını Astra modelinde de sürdürmeye devam ediyor. Artık daha güçlü bir motor seçeneğine sahip olan model, baştan aşağı yenilerek daha keskin hatlara sahip oldu
Opel Astra ilk olarak 1991 yılında Astra F ismiyle dünya pazarına sunuldu. 1998 yılına kadar devam eden Astra F, daha sonra Astra G ismini alarak 2002 yılına kadar devam etti. Mart 2004’te bir operasyon daha geçiren model bu sefer, Astra H ismiyle sevenleriyle buluştu. Son olarak Opel Astra J ismiyle 2009-2014 arasında güzel bir satış grafiği yakaladı. Tabi bununla birlikte sadece karoser değil mekanik olarak da sürekli gelişme sağlayan model, markanın İnsignia modelinden sonra dizel otomatik kavramını kullanan üçüncü aracı oldu. Bizimde sayfalarımıza konuk olan Opel Astra’ya (K) ilk olarak tasarım açısından bakacak olursak, Corsa ile başlayan bu değişim rüzgarları tabi ki tüm modellere uğramış. Artık daha çok oval hatlardan kurtulmayı başaran Astra, daha sportif bir otomobil olma yolunda ilerliyor. Özellikle dikkat çeken LED’li Matrix farlar, ışığın daha az olduğu noktalarda veya yollarda mükemmel bir görüş performansı sağlıyor. Daha çok keskin çizgilerin sarmaladığı Astra’nın yan kısmında zarif bir tavan çizgisi ve krom bir çerçeveye yer verilmiş. Özellikle arka bölümde yeni stoplar şık görünürken, bagaj kapağının düz yapısı gözlerden kaçmıyor. Opel Astra’nın boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.37 metre, genişlik 1.80 metre yerden yükseklik ise 1.48 metre olarak kayıtlara geçmiş. Opel Astra’nın bagaj hacmi 360 litre.
İÇ HACİM
Test konuğumuz olan Opel Astra’nın iç mekânına girdiğimizde açıkçası kaliteli bir iç hacim ile karşı karşıya kalıyoruz. Hemen direksiyon başına geçtiğimizde ilk izlenimlerimizi soracak olursanız. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır. Insignia modelinden tanıdık olan bu kombinasyon, donanım seviyesine göre farklılık gösteriyor. Hız ve devir saati göstergeleri hemen hemen aynı ve yine direksiyon simidi üzerinde olduğu gibi burada da renkli yol bilgisayarı öne çıkıyor. Orta konsolun en üstünde dokunmatik Intellilink Navi900 ekranı ter alıyor. 8 inçlik bu ekranın kullanımı pratik ve dokunma hassasiyeti başarılı. Aynı zamanda geri görüş kamerasına da yer veren bu ekran daha kaliteli bir görüş sağlayabilirdi. Hemen alt tarafta havalandırma kumandaları bulunuyor. Isı ayarlama kumandalarının merkezinde ayarlanan ısı dijital olarak görülebiliyor. Hemen onun altında ufak bir çizgi şeklindeki bir göze yer verilmiş. Buraya sadece bozuk para, anahtar, çakmak ve cep telefonunuzun bir kısmını koyabilirsiniz. Arka kısımda baş ve diz mesafesi açısından problem yok. Koltukların yapısı rahat ve kaliteli bir döşeme seçeneği kullanılmış.
DİZEL OTOMATİK
Opel Astra’da tatlı sert diye tabir edebileceğimiz bir süspansiyon sistemi tercih edilmiş. Ufak tefek darbeleri içeri yansıtsa da yol tutuş konusunda büyük bir başarı sağlıyor. Net direksiyon tepkileri ve viraj performansı başarılı. Sınırları oldukça fazla zorladığınızda önden kayma eğilimi gösterse de ESP buna izin vermiyor. Test konuğumuz Opel Astra, 1.6 litrelik turbo dizel bir motor ile sunuluyor. 3500d/d’dan itibaren 136 beygir güç üreten bu motorun, maksimum torkuda 2000d/d’dan itibaren 320 Nm olarak kayıtlara geçmiş. Motorun gücü 6 kademeli klasik bir otomatik şanzıman ile ön tekerleklere iletiliyor. Ancak bu kısa sürüyor ve akabinde araç istikrarlı bir biçimde hızlanıyor. Opel Astra 1.6 dizel otomatik 0’dan 100 kilometre hıza fabrika verilerine göre 9.7 saniyede ulaşıyor. Asıl hünerini tüketim konusunda gösteren araç, performanslı kullanımlarda bile yakıt sarfiyatı kullanıcıyı üzmüyor. Fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 4.5 litrelik yakıt sarfiyatı gerçekleştiren araç, bizim kullanımımız boyunca 5.4 litrelik tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Opel Astra 56 litrelik yakıt deposuna sahip, fabrika verisine göre buda ortalama 1245 kilometrelik bir menzile denk geliyor.
ALİ YILDIRIM