Ferrari, bugüne kadar ürettiği en özel modeli P80/C’yi tanıttı. 330 P3/P4 veya 1966 Dino 206 S gibi geçmiş dönem Ferrari efsanelerinden esintiler taşıyan P80/C, 4 yılda ortaya çıktı.
Ferrari’nin özel projesi P80/C isminde bir model ortaya çıktı. Bir ‘Şahlanan At’ tutkununun 330 P3/P4 veya 1966 Dino 206 S gibi ikonik modellerinden esinlenilen spor prototip talebi üzerine 488 GT3 modeli baz alınarak geliştirildi. Marka, 4 yıl süren geliştirme sürecinin ardından, özel yapım pist otomobili P80/C’nin yüzünü gösterdi. Ferrari Tasarım Ekibi, Ferrari’nin ürün gamında olmayan yepyeni bir model yaratmak hedefiyle 2015 yılında projeye başladı. Özgün tasarım kurallarına sahip şık ve çekici bir otomobil tasarlamak üzere harekete geçti. Bu noktada Ferrari, otomobilin hem bir pistte hem de bulunduğu her ortamda dikkatleri üzerine çekti. Efsanevi yarış otomobili Dino 206 S ile yol versiyonu Dino 206/246 GT arasındaki yakın ilişki gibi ikili bir ruha sahip olması fikri üzerinden yola çıktı.
GEÇMİŞE DÖNÜK TASARIM
Ferrari Tasarım Merkezi’nin Ferrari P80/C’yi tasarlarken, ilk hedefi geçmişle abartılı bir bağ kurmayan bir tasarıma hayat vermekti. Ferrari P80/C çarpıcı tasarım detayları bu bakış açısıyla ortaya çıktı. P80/C, müşterisinin isteği doğrultusunda, henüz ilk göz temasında fark edilecek özgün bir tasarımla şekillendirildi. Tamamı karbon fiber gövdenin teknik fonksiyonlara sahip kısımları çıplak kalırken, otomobilin gövdesi parlak Rosso Vero rengine boyandı. Otomobilin ismi müşterisi tarafından seçildi. Bu da müşterinin Ferrari’nin spor prototip geleneğine olan bağlılığının renge kadar uzandığının en belirgin noktası oldu.
AERODİNAMİ İÇİN PROFİL ENTEGRE EDİLDİ
488 GT3 şasisi esas alınarak geliştirilen P80/C, böylece daha agresif ve her an ileriye doğru atılmaya hazır dinamik bir görünüme sahip. Aerodinamik optimizasyon ile ön ile arka aksa uygulanan baskıyı eşitlemek ve 488 GT3’ün alt yapısından tam olarak faydalanmak amaçlandı. Verimliliği en üst seviyeye çıkartmak ve arkaya doğru havanın yeniden sıkışmasını sağlamak üzere tavan çizgisinin son noktasına aerodinamik bir profil entegre edildi. Böylece kuyruk ve kanat tarafından oluşturulan yere basma kuvveti güçlendirdi. Aslında bu aerodinamik profil, 2017 yılında Formula 1’de kabul edilen T-kanadından ilham alındı. Ancak ön cam ve tavan çizgisi dahil P80/C’nin karoser mimarisine uyarlandı. Otomobilin arka tarafında katamaran tarzı bir geometri ön plana çıkıyor. Söz konusu burun etkisi hava akışından sorumlu boşluklar ve kanat benzeri alt eklenti ile vurgulandı.
KAPORTA PARÇASI YOK
Tasarım dili olarak 330 P3/P4’e gönderme yapan arka cam, aerodinamik verimliliği optimize etmek adına içbükey bir şekle sahip ve alüminyum bir ızgara tarafından tamamlandı. Arka spoyler ise aerodinamik gereklilikleri karşılamak için çok geniş tutuldu. Stop lambaları ön taraftaki oval cepleri tamamlayan oval oyuklara entegre edildi. Yürüyen aksamın tamamını görünecek şekilde açıkta bırakan arka difüzör ise burun tasarımında olduğu gibi katamaran tipi bir tasarım ile şekillendi. Hiçbir kaporta parçasının bulunmadığı tamamı ızgara bu yapının temel amacını ise motor bölümündeki sıcak havanın tahliye edilmesi oluşturdu. Söz konusu ızgara şeklindeki hava tahliye kanalından artan alan ise heybetli bir difüzör ile tamamlandı.