Renault hızla büyüyen crossover pazarına Kadjar ile hızlı bir giriş yaptı. Sınıf liderliğini gözüne kestiren marka, tasarruflu dizel motoru, 4×4 çekiş sistemi ve EDC şanzımanıyla dikkat çekiyor
Tüm Avrupa’da olduğu gibi Türkiye pazarında da dikkat çeken crossover pazarı, sürekli gelişmeye devam ediyor. Nissan Qasqahi ile canlanan bu pazar, Renault ortaklığıyla neredeyse zirve yaptı. İki markanın ortaklığıyla ortaya çıkan Kadjar, küçük hacimli dizel motoru ve otomatik şanzıman seçenekleriyle segmentten büyük pay alacağa benziyor. Captur ile bu segmentten oldukça büyük bir pastaya sahip olan Renault, şimdi de Kadjar ile daha iddialı olacak. Bu ay ki test konuklarımız arasında yerini alan Kadjar, dizel ve 4×4 sistemiyle oldukça beğenimizi kazandı. Tasarım açısından araca göz atacak olursak, ince far blokları içinde markanın hiç alışılmamış LED’li gündüz farları yer alıyor. Büyük ızgarası ve gittikçe büyüyen Renault logosu kaslı bir görünümün habercisi. Aracın tüm etrafını saran siyah plastik kaplama hafif arazi koşullarında ki çizilmelere karşı oluşturulmuş. Yan kısımda bolca kabartma çizgilere yer veren model, oldukça heybetli görünmeyi başarmış. Aracın arka kısmına baktığımızda ise yine ince far grubu ve büyük logo dikkatleri çekiyor. Stop lambalarının tam ortasında geri ve sinyal lambaları yer alıyor. Tüm gövde de olduğu gibi hemen tamponun alt kısmında da siyah pilastik kaplamaya yer verilmiş. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.44 metre, genişlik 1.83 metre iken yerden yüksekliği de 1.61 metre olarak kayıtlara geçmiş.
7 inçlik dokunmatik
Renault Kadjar’ın iç mekanına bakacak olursak, aynı dış mekanda da olduğu gibi sade bir yapının hakim olduğunu görüyoruz. Orta konsolda yer alan 7 inçlik dokunmatik ekran, R-Link sisteminide barındırıyor. Hemen alt kısımda klima kumandalarına yer verilmiş. Vites topuznun hemen arkasında yer alan çevirmeli buton, aracın 4×4 ve 4×2 modunda kullanma imkanı veriyor. Yeni 3 kollu spor direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları kolay ve anlaşılır nitelikte. Qasqahi ile ufak tefek benzerliker göstersede Kadjar, aslında bambaşka bir araç halini almayı başarmış. Hem ön kısımda hemde arka tarafta sunulan yaşam alanı oldukça ferah, baş ve diz mesafesinin yeterli olduğu arka kısımda panaromik cam tavanla birlikte oldukça keyifli. Kadjar’ın bagaj hacmi 472 litre, koltuklar yatırıldığında bu alan 1478 litreye kadar çıkıyor.
4×4 sistemi
Türkiye’de 2’si dizel olmak üzere toplam 3 farklı motor seçeneğiyle satılan araç, bize en 4×4 versiyonuyla konuk oldu. 1.6 litrelik dizel motoru, Kadjar’da 130 beygir güç ve 320 nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen motor, performansla tüketim dengesini çok iyi sağlıyor. 0’dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşabilen araç, saatte 190 kilometrelik son sürate sahip. Dizel ünite, asıl hünerini tüketim değerlerinde sergiliyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 4.8 litre. Bizim denemelerimizdeyse yol bilgisayarına 5.9 litrelik ortalama tüketim yansıdı. Bu verilerle araç 65 litrelik yakıt deposuyla ortalama 1355 kilometrelik bir menzile sahip. Tasarruf potansiyeli yüksek olan araç, daha az tüketim için yapması gerekenler konusunda sürücüyü uyarıyor. Yol tutuş konusunda da sınıfının iyilerinden olan araç, rahat kontrol ediliyor. Araçta sert denilebilecek bir süspansiyon sistemi kullanılsa da konfor seviyesi oldukça başarılı. Renault’nun Kadjar için belirlediği başlangıç fiyatı 70 bin lira. Dizel için 7 bin 500 liralık daha bir fark ödemek gerekiyor. Fakat bizim test konuğumuz olan 1.6 litre dCi 4×4 donanımına sahip olmak isterseniz 97 bin 550 lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Rakiplere göre iddialı olan bu fiyata zengin bir standart donanım eşlik ediyor.
[…] SUV modeli Kadjar yeni yüzüne kavuştu. Yeni tasarımıyla daha dinamik bir şekle kavuşan Kadjar, Touch, Touch Roof ve Icon donanım seviyelerine sahip. Aracın başlangıç fiyatı ise 158 bin […]