Ana Sayfa Genel LPG’li araç sayısında artış bekleniyor

LPG’li araç sayısında artış bekleniyor

LPG’li araçlarla ilgili çıkan ve çıkmaya hazırlanan yeni kanunlarla birlikte kullanıcı sayısının da artması bekleniyor. BRC CEO’su Kadir Örücü “LPG’li araçların kapalı otoparka girmesinin önündeki engelin kaldırılması. Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde (MTV), köprü ve otoyol geçişlerinde indirim yapılması. LPG’li araç kullanımını yüzde 50 artacaktır” dedi.

Ekonomik nedenler ve iklim değişikliğinin ana nedeni olan sera gazının yarattığı olumsuz sonuçlardan dolayı çevre dostu olarak kabul edilen LPG’li araçlara yönelik teşvikler tüm dünyada her geçen gün artıyor. Japonya’da 1980’den bu yana ticari taksilerde LPG kullanımı zorunlu hale geldi. İtalya’da LPG dönüşümü yaptıran araçlar 3 yıl vergiden muaf tutuluyor. Belçika’da ise (halk arasında) tüplü kullanan araçlardan vergi alınmıyor. Avustralya’da 1992 yılından itibaren gaz kullanıcılarından 5 yıllık vergi muafiyeti uygulanıyor. Türkiye ise diğer ülkelere kıyasla yeterli teşvik olmamasına rağmen Dünya’da LPG kullanımında Güney Kore’den sonra ikinci sırada yer alıyor.

TÜRKİYE’DE LPG YENİDEN TERCİH EDİLECEK

BRC CEO’su Kadir Örücü

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), 2019 yılı Ocak ayı motorlu kara taşıtları istatistiklerine göre trafiğe kayıtlı 12 milyon 437 bin 250 adet otomobilin yüzde 37,8’ini oluşturan 4 milyon 703 bin 163 araç gazlı kullanıyor. Bu verilerin devlet tarafında verilen teşvikler ile yüzde 50 artacağını belirten BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “LPG’nin çevre dostu olması ve araç sahiplerine sağladığı ekonomik avantajından dolayı birçok ülkede talep görüyor. Ülkemizde gazlı araç kullanımı benzinli ve dizel araca kıyasla lider konumda. Devlet tarafından gerekli teşviklerin verilmesiyle dünyada LPG kullanımında ilk sırada yer alacağımızı belirtebilirim.” dedi.

LPG TEŞVİKLERİ ARTMALI

LPG ekonomik avantajının yanında en önemli özelliği ise iklim değişine neden olan sera gazını salgılamıyor olması. LPG’nin doğaya ve insana olan katkılarını saymakla bitiremeyen Örücü, “Çoğu hidrokarbon yakıtlara göre LPG’nin karbon-hidrojen oranı düşüktür. Dolayısıyla ürettiği birim enerji başına çok daha az karbondioksit (CO2) açığa çıkar. Gaz diğer hidrokarbon yakıtlara göre daha fazla enerji üretir. Avrupa Birliği ülkelerinde 2020 yılı için konulmuş hedefe göre, otomotiv yakıtları içinde LPG otogazın günümüzde yüzde 2 olan payının yüzde 10’a çıkarılması öngörülmektedir. Ülkemizde LPG otogaz otomotiv yakıtları arasında yüzde 12’lik bir paya erişmiştir. Bu açıdan Türkiye, Avrupa Birliği’nin 2020 hedefini şimdiden yakalamış ve geçmiştir” ifadelerinde bulundu.